Naboer som venner – ikke fiender

I 25 år har fysiker og miljøaktivist Oleg Bodrov samarbeidet med Naturvernforbundet. Fredag 12.november deler han sine erfaringer med Kjersti Album i Naturvernforbundets internasjonale avdeling, på et åpent møte i forbindelse med seminaret «Naboer som venner ikke fiender».

Det åpne møtet har tittelen Challenges regarding safe storing of nuclear waste
Experiences after 25 years of collaboration between Russia and Norway. Bodrov og Album samtaler om: Hva har samarbeidet betydd? Hva har vært og er fortsatt hovedutfordringene for samarbeidet? Hva har loven om «fremmede agenter» betydd for samarbeidet?

Det blir dessuten kort informasjon om situasjonen for radioaktivt avfall i Russland, og i de nordiske landene. Natur og Ungdom vil også fortelle om erfaringene sine fra sitt samarbeid med ungdom i Russland.

Samtalen foregår på engelsk. Oleg Bodrov deltar digitalt på grunn av innreise-restriksjoner.

Finn arrangementet på Facebook.

Arrangører:
Internasjonal kvinneliga for fred og frihet
Bestemødre for fred
Norges fredslag
Naturvernforbundet

Det åpne møtet er del av det nordisk-russiske seminaret «Naboer som venner ikke fiender», 12.-14.november. Se egen informasjon om dette HER.

Les mer om atomkraft i Russland HER.

Her kan du lese mer om russiske miljøaktivister..