Txt

Ny epost og IT-løsning for Naturvernforbundet

Naturvernforbundet vil nå endelig kunne tilby alle lokal- og fylkeslag en egen epostkonto, et eget hjemmeområde og tilgang til organisasjonens splitter nye intranet. Den nye løsningen lanseres mandag 20.mars 2017, og vi håper at dette fremover blir et godt verktøy for aktive og tillitsvalgte.

Fra fredag 17.mars kl 16 til mandag 20.mars kl 08.00 vil eposter med @naturvernforbundet.no være utilgjengelige. All epost som blir sendt til adressen vil likevel bli mottatt, og vil ligge i innboksen mandag morgen.

Fylkes- og lokallag får nå:

• Egen e-postkonto for laget/leder
  • Et sted å lagre viktige dokumenter (Lokallagets hjemmeområde)
  • Tilgang til intranett med mulighet for dokumentdeling og samarbeid med andre.

Ingen kostnader
Overgangen til ny løsning medfører ingen kostnader for ditt lokal- eller fylkeslag. Det koster heller ikke noe for laget å benytte telefonsupport hos Intility.

Login og passord kommer på sms til fylkesleder og lokallagsleder
Alle fylkes- og lokallagsledere vil i løpet av søndag 19.mars motta brukernavn og innloggingskode på SMS. Obs: Dere får to forskjellige SMSer, én med brukernavn og én med innloggingskode.

E-posten finner dere på:

Brukernavn (rh##@naturvernforbundet.no) brukernavnet du har fått tilsendt på SMS.
Passord: koden skal du ha fått tilsendt på SMS

For å endre passord eller ved glemt passord, gå inn på https://reset.intility.no

OBS: når du endrer passord får du også en kode på SMS som du bruker for ekstra sikkerhet. Dette skjer kun ved bytte av passord, ikke hver gang man logger inn. Det er fylkesleder eller lokallagsleder sitt mobilnummer som er registert på eposten.

Nytt intranett for Naturvernforbundets fylkes- og lokallag
Slik logger du deg inn: gå inn på https://naturvernforbundet.sharepoint.com

På intranettsiden vil dere blant annet kunne lese tidligere brev og høringsinnspill, finne presentasjoner på ulike fagfelt, samt lese rapporter og brosjyrer som er publisert. Tanken er at alle lag skal kunne hente inspirasjon fra hverandre og at vi kan samarbeide på tvers av fylkes- og lokallag.

Viktig endring: dages epostliste som går til alle styret forsvinner
Omleggingen betyr at dagens løsning hvor e-post til lokallagsnavn@naturvernforbundet.no videresendes til alle styret forsvinner. Det er stor variasjon i hvor mye disse listene brukes, men ved behov kan det evt. settes opp nye epostlister til styret i lokallaget, eller en videresending av e-post. For videresending, les mer her.

Mer informasjon om den nye IT-løsningen

• Epostkontoen vil knyttes til et Microsoft Office 365 for frivillige organisasjoner.
  • Dere får tilgang til kjente programmer som Office og Excel direkte i nettleseren, uten at dere trenger å ha programmene lagret på egen PC. Det er også inkludert nettlagring og deling av bla. dokumenter og regneark.
  • Overgangen til ny løsning medfører ingen kostnader for ditt lokal- eller fylkeslag.
  • Som del av avtalen Naturvernforbundet har inngått er det også inkludert 24 timers support ved spørsmål om pålogging eller bruk av funksjonene i løsningen.

Ved spørsmål ta kontakt med Maren Esmark, Anders Skrede eller Ove Vigdal.

KONTAKTINFORMASJON:

Intility support: tlf: (+47)24103400  | e-post: support@intility.no Chat: https://support.intility.no