Styret i Naturvernforbundet i Rogaland

Naturvernforbundet i Rogaland, her representert ved styret, er vertskap for årets landsmøte.

Naturvernforbundets landsmøte 2018

Helgen 20-22. april møtes Naturvernforbundet til landsmøte på Alstor Hotel i Stavanger for å stake ut kursen for de neste to årene.

Landsmøtet er en av de viktigste møteplassene i Naturvernforbundet, ettersom det er her organisasjonen vedtar hva den mener om de overordnede miljøpolitiske utfordringene vi står overfor. Det er også på landsmøtet det bestemmes hva organisasjonen skal jobbe med, hvem som skal lede organisasjonen de kommende to årene, og ikke minst er det også på landsmøtet natur- og miljøvernere fra hele landet treffer hverandre, utveksler erfaringer og ideer, og finner inspirasjon.

Vertskap for landsmøtet 2018 er Naturvernforbundet i Rogaland, som også fyller 90 år i år.

Det er duket for en spennende helg med gode, politiske diskusjoner. På agendaen står blant annet forslaget om en landsomfattende kampanje mot plast og hvilke krav Naturvernforbundet i den forbindelse skal stille til myndighetene. Også oppdrettsnæringa og kravet om lukkede anlegg innen 2022 vil diskuteres. Mer informasjon om landsmøtet finner du her.

Emneknaggen for arrangementet er #naturvernlm.