Romerike er i rivende utvikling – bokstavelig talt. Vår jobb som lokallag er å tale naturens sak. Det er vi ofte alene om.

Vi har jobbet i mange år for elvene, ravinelandskapet og grønne lunger. Fredningen av Kongsrudtjern er en av våre seire. Vi var også sterkt engasjert for å hindre total nedbygging av Husebyjordet. Men viktigst av alt er naturgleden. Derfor arrangerer vi turer i nærområdet, og i 2005 delte vi ut 9000 eksemplarer av boka vår «Natur i Skedsmo», lagd på dugnad. Vi håper sånt hjelper. Du er hjertelig velkommen enten det er som deltager på arrangementene våre, som støttemedlem eller som aktiv i lokallaget!

Artikkelen ble sist oppdatert: 17.05.2020

Biogassanlegg-1
mars 2022

Vi er skeptiske til Krogstad miljøpark

Naturvernforbundet er kritisk til at det kan lages en ny såkalt infrastrukturkorridor tvers gjennom uberørt natur og villmark uten noen politisk behandling eller reguleringsplan.

Deponi
November 2021

Deponisaken opp på nytt

Planene om deponi ved Jølsen/Asak har nå blitt fremmet på nytt. I tillegg har utbygger påklaget opphevingsvedtaket i Lillestrøm kommune.