Naturvernforbundet i Lørenskog

Naturvernforbundet i Lørenskog (NiL) er et lokallag av Norges Naturvernforbund og Naturvernforbundet i Oslo og Akershus. Lokallaget ble stiftet i 1973 og har vært aktivt siden.

Artikkelen ble sist oppdatert: 28.04.2015

PICT0155

Foredrag om Østmarka nasjonalpark

For 7 år siden satte Østmarkas Venner og ØV lederen Helga Gunnarsdottir fokus på opprettelse av nasjonalpark i Østmarka. Siden har det vært jobbet hardt for å lansere en verneprosess for en nasjonalpark. Denne kvelden får vi høre mer om denne spennende og viktige prosessen,og status pr i dag, ved dette foredrag med Gunnarsdottir. Alle er velkommen-arrangement er gratis og ingen påmelding kreves. Rett etter foredraget avholdes årsmøte i NiL. Tidspunkt: Onsdag 26.februar 2020, kl.19.00 Sted: Mailand videregående skole (Mailandveien 24, 1473 Lørenskog)

Markeringen på Haneborgåsen 150619(1)

Meget god oppslutning for NiL markeringen for å bevare Blåløypa på Haneborgåsen 15.06.19

Ca. 60 beboer fra nærområdet og flere lokale politikere stilt opp for Naturvernforbundets fellesgåtur på Haneborgåsen i Lørenskog den 15.06.19. Etter en orientering av Knut Edvard Helland, Lørenskog kommunaldirektør/teknisk sektor, gikk hele gruppen opp til det Gravrøysa, hvor det ble holdt mange appeller mot bygging av to meter bred og to km. lang grusvei i denne ganske lille skogen. Folk i byer og tettsteder trenger å kunne oppleve relativt uberørt natur, og å bevege seg i ulendt terreng.