Naturvernforbundet i Lørenskog

Naturvernforbundet i Lørenskog (NiL) er et lokallag av Norges Naturvernforbund og Naturvernforbundet i Oslo og Akershus. Lokallaget ble stiftet i 1973 og har vært aktivt siden.

Artikkelen ble sist oppdatert: 28.04.2015

20210319_161217

Tretjernhøla naturreservat

Tretjernhøla naturreservat (totalarealet, 329,8 daa) ligger i Lørenskog kommune, mellom Drettvannet og Skålsjøen i Østmarka. Området ble vernet i slutten av november  2020 og er det første nye naturreservat i kommunen siden 2002, da Østmarka naturreservat ble opprettet.

PICT0155

Foredrag om Østmarka nasjonalpark

For 7 år siden satte Østmarkas Venner og ØV lederen Helga Gunnarsdottir fokus på opprettelse av nasjonalpark i Østmarka. Siden har det vært jobbet hardt for å lansere en verneprosess for en nasjonalpark. Denne kvelden får vi høre mer om denne spennende og viktige prosessen,og status pr i dag, ved dette foredrag med Gunnarsdottir. Alle er velkommen-arrangement er gratis og ingen påmelding kreves. Rett etter foredraget avholdes årsmøte i NiL. Tidspunkt: Onsdag 26.februar 2020, kl.19.00 Sted: Mailand videregående skole (Mailandveien 24, 1473 Lørenskog)