Naturvernforbundet i Lørenskog

Naturvernforbundet i Lørenskog (NiL) er et lokallag av Norges Naturvernforbund og Naturvernforbundet i Oslo og Akershus. Lokallaget ble stiftet i 1973 og har vært aktivt siden.

Markeringen på Haneborgåsen 150619(1)

Meget god oppslutning for NiL markeringen for å bevare Blåløypa på Haneborgåsen 15.06.19

Ca. 60 beboer fra nærområdet og flere lokale politikere stilt opp for Naturvernforbundets fellesgåtur på Haneborgåsen i Lørenskog den 15.06.19. Etter en orientering av Knut Edvard Helland, Lørenskog kommunaldirektør/teknisk sektor, gikk hele gruppen opp til det Gravrøysa, hvor det ble holdt mange appeller mot bygging av to meter bred og to km. lang grusvei i denne ganske lille skogen. Folk i byer og tettsteder trenger å kunne oppleve relativt uberørt natur, og å bevege seg i ulendt terreng.

Skjettenaasen_blaamerket_stien_2

Skal ikke rulle over markaloven ved Haneborgåsen

21.11.2018

Lørenskog kommune sammen med Selvaag AS nå revurderer forslag om å bygge en asfaltert rulleski trasé innenfor markagrensen ved Haneborgåsen. Naturvernforbundet i Lørenskog (NiL) stiller seg skeptisk mot forslag om å bygge en asfaltert rulleski trasé innenfor markagrensen ved Haneborgåsen.