• Markasenter på Søndre Sandås

Skjult mellom bjørk, gran, selje og furu, midt på parkeringsplassen ved Sognsvann, finner du det lille gårdstunet Søndre Sandås. Huset på tunet var frem til vi tok over registrert som bolig, og det gir våre nye kontorer en helt egen atmosfære. Tomten er vill - busker og trær i full flora, men den er godt ivaretatt og livet er fint her i den hemmelige hagen. Enda finere er livet som vi vet i skogen, og vår nye lokasjon er sådan perfekt; bare ett minutt til Marka!

Markasenter på Søndre Sandås

Nettopp derfor mener vi at Søndre Sandås og NOA vil være et perfekt senter og samlingspunkt for OsloMarka og alle dens tilhengere og brukere.

Nå har vi vært her i et år og planene for omgjøring av tomten til vårt formål er langt på vei. Ønsket er å få fjernet parkeringsplassen mellom Søndre Sandås og Idrettshøyskolen, for å opprette et Markasenter. Arkitektene er i sving og vi er spent på å se deres endelige forslag. Følg med her for videre fremgang i prosjektet!

Artikkelen ble sist oppdatert: 24.09.2019

NOA klager på hogst i i Vestmarka – men skogsdriften fortsetter

06.05.2020 | Sist oppdatert: 14.05.2020

NOA har klaget inn flere vedtak om hogst i Brekkedalen, Bærum. NOA mener at hogst i de siste fragmentene av eldre skog i denne delen av Vestmarka strider mot naturmangfoldlovens bestemmelser om samlet økosystem-belastning. Tross dette fortsetter skogsdriften i det påklagede området.

Les Celine M. Loades kronikk i Morgenbladet.

Bynaturen trenger sterkere vern!

Koronakrisen tydeliggjør hvilken viktig rolle åpne plasser og ubebygde områder spiller i å minimere smittespredning og stimulere økt trivsel og god helse.

Man-camera-taking-photo-photographer

Fotokonkurranse!

Eventyrskogene vekker inspirasjon og fantasi, i hvert fall hos oss, og nå er vi nysgjerrige på hva dere ser!