• Markasenter på Søndre Sandås

Skjult mellom bjørk, gran, selje og furu, midt på parkeringsplassen ved Sognsvann, finner du det lille gårdstunet Søndre Sandås. Huset på tunet var frem til vi tok over registrert som bolig, og det gir våre nye kontorer en helt egen atmosfære. Tomten er vill - busker og trær i full flora, men den er godt ivaretatt og livet er fint her i den hemmelige hagen. Enda finere er livet som vi vet i skogen, og vår nye lokasjon er sådan perfekt; bare ett minutt til Marka!

Markasenter på Søndre Sandås

Nettopp derfor mener vi at Søndre Sandås og NOA vil være et perfekt senter og samlingspunkt for OsloMarka og alle dens tilhengere og brukere.

Nå har vi vært her i et år og planene for omgjøring av tomten til vårt formål er langt på vei. Ønsket er å få fjernet parkeringsplassen mellom Søndre Sandås og Idrettshøyskolen, for å opprette et Markasenter. Arkitektene er i sving og vi er spent på å se deres endelige forslag. Følg med her for videre fremgang i prosjektet!

Artikkelen ble sist oppdatert: 24.09.2019

Varsko

NOA sender inn hogstklage på søknad for flatehogst av Eventyrskog i Varingskollen.

Slåtteeng
NOA kommunikasjonsgruppe

Vil du bli frivillig i NOAs nyoppstartede kommunikasjonsgruppe?

Liker du å ta bilder eller å filme? Har du en god penn og er glad i å skrive? Eller sitter du på kunnskap du ønsker å dele? Naturvernforbundet i Oslo og Akershus trapper opp kommunikasjons- og formidlingsarbeidet med et ønske om å spre mer informasjon og kunnskap om biologisk mangfold, klima, og hva vi kan gjøre for å bevare naturmangfoldet rundt oss.

Siggerud 33

Nok en sjelden naturskog står for fall i Marka

Ved hjelp en lokal ildsjel har NOA jobbet iherdig med å stanse hogst i en av Sørmarkas siste naturskoger. Etter flere klagerunder hvor vi først fikk medhold, er kampen for å bevare den lille resten av områdets eventyrskog tapt, og hogstmaskinene gjør snart sitt inntog.

Klesbyttedag Holmlia Kristin Kværnsveen med datter
6.april 2019

Bli med på den store klesbyttedagen

Det er over 100 ulike klesbyttearrangementer den 6. april. Men kanskje det ikke er noe i ditt lokalmiljø? Det er ikke for sent å arrangere ditt eget arrangement.