Mandelpil ved Gaula

Foto: Kjell Brevik

Naturvernforbundet i Melhus

Velkommen til Naturvernforbundet i Melhus! Lokallaget vårt ble stifta vinteren 2011 og er ei grein av Naturvernforbundet i Trøndelag. Fram til 2018 var også medlemmene bosatt i Klæbu en del av lokallaget, men etter kommunesammenslåinga i 2019, gikk disse inn i Naturvernforbundet i Trondheim.

I 2015 feirer forbundet 100 års tilstedeværelse i Trøndelagsfylka, og vi er stolte over å kunne møte hundre nye år i form av et nystifta lag med lokalt rotfeste og egne interessefelt. Vi vet at natur- og miljøverntanken står sterkt blant innbyggerne i Melhus, og særlig Gauldalen utpeker seg som et arnested for mange naturvernere som har bidratt til bevaring av naturarven vår. Med lokallaget, har vi et mål om å forene de store kreftene som ligger i enkeltmenneskets engasjement for sine naturlige omgivelser. Naturkjærligheten begynner med det kjente og nære og bølger utover som vakringer på ei fiskerik tjønn.

Artikkelen ble sist oppdatert: 22.09.2020

Illustrasjon til årsmøteinnkalling_foto Naturvernforbundet i Melhus

Årsmøte 2020

21.09.2020 | Sist oppdatert: 21.09.2020

Digitalt årsmøte arrangeres 29. september

Årsmøte 2015 billedmontasje Dag Røttereng

Årsmøte avholdt - nytt styremedlem!

Torsdag 26.februar gikk lokallagets årsmøte av stabelen i Prestegårdslåna på Melhus. Dag Røttereng fra Melhus innledet med et kort foredrag om sitt virke som naturfotograf og viste deretter sin timelapse-film «Øy – under vinger av stål og fjær».

Årsmøte 2015_Melhus og Klæbu

Årsmøteinnkalling 2015

Styret i Naturvernforbundet i Melhus og Klæbu ønsker velkommen til årsmøte på Prestgårdslåna ved Melhus kirke torsdag 26. februar klokka 19.00.