Miljøvennlig hverdag

Naturvernforbundet jobber for at vi skal ha et redusert og miljøvennlig forbruk. For å få til det må vi reparere i stedet for å kjøpe nytt og finne alternativer til plast og miljøgifter.

Forbruket vårt utgjør en stadig større årsak til klima- og naturproblemene globalt. Derfor er redusert forbruk blitt en viktig del av Naturvernforbundets arbeid for at vi mennesker skal leve i balanse med naturen.

Dette gjør vi:

Artikkelen ble sist oppdatert: 18.02.2021

Grønne tips

Kjempespringfrø - fleire fargar

Framand art: Kjempespringfrø

25.06.2018 | Sist oppdatert: 21.06.2019

Kjempespringfrø er den verkeleg skjønne arten på frammandartslista. Blomane er praktfulle, men ein må ikkje la seg lure. Har ein invitert denne inn i hagen sin, så har ein fått mykje å passe på.

Rødhyll Sambucus_racemosa_foto Opiola Jerzy CC

Framand art: Raudhyll

25.06.2018 | Sist oppdatert: 21.06.2019

Dei som har levd ei stund kjenner godt til raudhyll Sambucus racemosa frå den tida busken var i bruk i mange hagar. Men det er ei stund sidan, for busken har i mange år vore utsett for mjøldogg, og andre buskar har tatt over. Den gamle raudhyllen blei ofte køyrt bort i skogkanten og kasta. Både dei buskane som står igjen i hagar og dei som har overlevd i komposthaugen i skogkanten får frukter som folk flest vil kalle bær. Slike bær er lokkemat for fuglar som et bær til dei er mette, og så flyg dei bort i skogen. Der blir fuglane verande til bæra har fullført reisa si gjennom fuglemagen og hamnar som fugleskit i buskane. Frøet klarer seg godt, og spirer fint nettopp fordi dei har vore gjennom fuglemagen. Dei blir til nye buskar med meir bær.

Framand art: Rynkerose

25.06.2018 | Sist oppdatert: 21.06.2019

Det er fullt mogleg å gle seg over rynkerosa, anten det er synet av ho eller smaken. Men saka har ei hake, eller skal vi seie tornar? Sjølv om rynkerose Rosa rugosa har veldig mange tornar, så er det evna til å spreie seg som er hovudproblemet.

Filtarve Cerastium_tomentosum001 Foto Hugo

Framand art: sølvarve / filtarve

25.06.2018 | Sist oppdatert: 21.06.2019

Både sølvarve Cerastium biebersteinii og filtarve Cerastium tomentosum er på lista over dei plantene som det er forbod mot å importere, selje og plante ut, i følgje «Forskrift om fremmede organismer». Hageeigarar er ikkje hindra frå å byte til seg planta frå andre hageeigarar og så plante ut i eigen hage. Men planta er ikkje ført opp på forbodslista utan grunn, så desse plantene er det best å halde seg unna.

IStock_60172734_XLARGE

På ferie uten fly eller bil

01.06.2018 | Sist oppdatert: 07.04.2021

Prøv en mer miljøvennlig utenlandsferie langs bakken! Tog, buss og båt kan ta deg langt. Naturvernforbundet forklarer deg hvordan du best reiser utenlands uten fly eller bil, fra hele Norge.

Vinterlandskap foto Christopher CC 2

Tips til miljøvennlige julegaver og grønn jul

06.12.2017 | Sist oppdatert: 09.12.2019

Her finner du våre beste tips til miljøvennlige julegaver, kortreist julemat, grønne glitrende juletrær og hvordan du kan unngå matsvinn - slik at du kan feire en grønn jul i år.