Foto: Dag Arne Høystad

Energieffektivisering

Det finst ikkje ei enkelt løysing, verken på dei globale klimautfordringane eller på dei regionale kraftforsyningsutfordringane i Midt-Noreg. Det som liknar mest på ei løysing er likevel energieffektivisering.

Det å nytte energi meir effektivt, og dermed spare energi, er det viktigaste grepet verda kan ta for å løyse klimautfordringane. Ein negawatt, altså den watten som blir spart, er den mest miljøvennlege energien. Det blir mindre viktig å byggje ut ny energiproduksjon, og det blir ikkje nødvendig å byggje overføringslinjer. Det einaste problemet ser ut til å vere at energieffektivisering er usynleg, for det er vel difor staten gir mykje høgare støtte til å byggje ut ny kraft enn til å spare den same kraftmengda?

Høyspentmast kraftlinje

Monsterlinja: Lokalisering av trafostasjon på Heiane i Sykkylven er uakseptabelt

17.10.2011

Naturvernforbundet sitt overordna syn på denne lina skulle vere godt kjend; vi går inn for sjøkabling. Men om det no vert luftspenn, vil vi gå inn i diskusjonen om å finne dei alternativa som gjer minst skade på natur og miljø, skriv Naturvernforbundet i Møre og Romsdal i ei fråsegn til Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE).