Foto: Dag Arne Høystad

Energieffektivisering

Det finst ikkje ei enkelt løysing, verken på dei globale klimautfordringane eller på dei regionale kraftforsyningsutfordringane i Midt-Noreg. Det som liknar mest på ei løysing er likevel energieffektivisering.

Det å nytte energi meir effektivt, og dermed spare energi, er det viktigaste grepet verda kan ta for å løyse klimautfordringane. Ein negawatt, altså den watten som blir spart, er den mest miljøvennlege energien. Det blir mindre viktig å byggje ut ny energiproduksjon, og det blir ikkje nødvendig å byggje overføringslinjer. Det einaste problemet ser ut til å vere at energieffektivisering er usynleg, for det er vel difor staten gir mykje høgare støtte til å byggje ut ny kraft enn til å spare den same kraftmengda?

Artikkelen ble sist oppdatert: 04.11.2010

Høyspentmast kraftlinje

Regjeringa med avgjerd i "Monsterlinjesaka"

29.12.2011 | Sist oppdatert: 30.12.2011

Rett før jul fatta Olje- og energidepartementet avgjerd i klagesakene for den planlagde kraftlinja Ørskog - Fardal. Naturvernforbundet har kort oppsummert sitt syn på denne saka.

Kraftlinje

Meir kabling