Foto: Dag Arne Høystad

Energieffektivisering

Det finst ikkje ei enkelt løysing, verken på dei globale klimautfordringane eller på dei regionale kraftforsyningsutfordringane i Midt-Noreg. Det som liknar mest på ei løysing er likevel energieffektivisering.

Det å nytte energi meir effektivt, og dermed spare energi, er det viktigaste grepet verda kan ta for å løyse klimautfordringane. Ein negawatt, altså den watten som blir spart, er den mest miljøvennlege energien. Det blir mindre viktig å byggje ut ny energiproduksjon, og det blir ikkje nødvendig å byggje overføringslinjer. Det einaste problemet ser ut til å vere at energieffektivisering er usynleg, for det er vel difor staten gir mykje høgare støtte til å byggje ut ny kraft enn til å spare den same kraftmengda?

Naturvernforbundet spør helseforetaka om energibruk i bygg

08.11.2010

I Dagsavisen tidlegare i haust, blei det hevda at 40 av 60 sjukehus har fossil oppvarming i form av olje eller gass. Naturvernforbundet meiner offentlege verksemder har eit ansvar for å gå foran og etterspørre meir berekraftige oppvarmingsløysingar, som varme basert på bioenergi, varmepumpar, solvarme osb. Difor kontaktar Naturvernforbundet no helseforetaka og spør om energibruken.