Natur & miljø

Natur & miljø er medlemsmagasinet til Naturvernforbundet. Magasinet produseres av en redaksjon som arbeider under pressens plakater. Magasinet kommer i to fyldige utgaver i året, med en egen temaseksjon hver gang som setter søkelys på et aktuelt miljøtema.

I 2023 kom det dessverre kun en utgave av vårt medlemsblad –
i 2024 er vil tilbake med to utgaver.

AKTUELT OG NYHETER

TEMA: FØRDEFJORDEN

Hvordan leser jeg nyeste utgave av Natur & miljø?

• Kommer i posten til alle medlemmer og abonnenter
  • På Issuu: Klikk her!
  • Som PDF: Klikk her!
  • Mobiltilpassede artikler på Issuu: Klikk her, velg «Show articles inside».
  • Utvalgte saker blir publisert som nettsaker på denne siden

Etter planen skal Naturvernforbundet nå gi ut to utgaver av Natur & miljø årlig. De økende prisene rammer imidlertid hele samfunnet, og våre kostnader med trykk og distribusjon har økt kraftig. I tillegg har Naturvernforbundet påtatt seg store utgifter i forbindelse med Fjordsøksmålet, rettssaken mot staten for å hindre dumping av gruveavfall i en av våre reneste fjorder. Naturvernforbundets styrende organer har derfor bestemt at Natur & miljø 2-2023 ikke vil bli produsert eller utgitt.
Vi håper på forståelse fra dere lesere, og beklager at vi ikke er i stand til å levere det produktet vi har lovt dere. Har dere spørsmål i den forbindelse, send oss en epost på redaksjonen@naturvernforbundet.no.

Ønsker du kun å lese medlemsbladet Natur og Miljø digitalt fremover?

Da kan du reservere deg mot papirutgaven ved å sende en e-post til medlem@naturvernforbundet.no.

Yddin i ValdresAdrian Lombardo

Når vern ikke er vern

Det er lett å søke om dispensasjon til å bygge i vernede områder, Hele 2 av 3 saker får godkjenning.

KRONIKKER OG MENINGER

NATURFILOSOFI