Stiftelsen GRIP - Grønt i praksis er konkurs.

GRIP ble stiftet i 1995 som en oppfølging av Miljøverndepartementets arbeid med miljøvennlig arbeidsliv. Stiftelsen har blant annet delt ut prisen Glassbjørnen, bidratt i prosjektet Grønn Stat, administrert Klimaløftet og startet nylig en landsomfattende merkeordning for økoturisme. Torsdag trakk styreleder Leiv L. Nergaard seg, mens den nyansatte daglige lederen Tore Killingland takket nei til jobben, ifølge Dagens Næringsliv. Lørdag kveld fikk alle de 25 ansatte varsel om oppsigelse, og i dag har altså styret vedtatt å levere begjæring om oppbud.

Ap, H og Frp verst i test

09.09.2009:

I Natur & miljøs vurdering av miljøpolitikken i partienes valgprogram havner de tre partiene som kjemper om statsministeren på bånn.

Hvem er best for miljøet?

09.09.2009:

Jens Stoltenberg, Erna Solberg eller Siv Jensen blir statsminister etter valget. Da Natur & miljø vurderte partienes miljøpolitikk, kom ingen av dem særlig godt ut. Nå gir vi dem sjansen til å beskrive sin miljøprofil, så kan leserne dømme selv.