Stiftelsen GRIP - Grønt i praksis er konkurs.

GRIP ble stiftet i 1995 som en oppfølging av Miljøverndepartementets arbeid med miljøvennlig arbeidsliv. Stiftelsen har blant annet delt ut prisen Glassbjørnen, bidratt i prosjektet Grønn Stat, administrert Klimaløftet og startet nylig en landsomfattende merkeordning for økoturisme. Torsdag trakk styreleder Leiv L. Nergaard seg, mens den nyansatte daglige lederen Tore Killingland takket nei til jobben, ifølge Dagens Næringsliv. Lørdag kveld fikk alle de 25 ansatte varsel om oppsigelse, og i dag har altså styret vedtatt å levere begjæring om oppbud.

Hærverk og trusler i kampen mot naturvern

08.09.2009:

Hærverk, trusler og sjikane er en del av hverdagen til flere forskere og miljøforkjempere som arbeider med truet norsk natur. De mest hatske motstanderne av rovdyr og skogvern går langt i sin kamp. Dette er en historie om vold, skremmeskudd, terror og drapstrusler.

Ny undersøkelse: Venstre og SV best på miljø

02.09.2009:

Fremskrittspartiet og Høyre havner på bunnen mens Venstre og SV troner på topp i vår vurdering av partienes miljøpolitikk for den kommende stortingsperioden. Her får du full oversikt over partienes miljøpolitikk.

Vant over Løvenskiold

26.08.2009:

Borgarting lagmannsrett har gitt Naturvernforbundet fullt medhold. Skogeieren Løvenskiold må nå gi kartfestet informasjon om sine gamle skoger.

Partitopper i miljødebatt hos Naturvernforbundet

22.08.2009:

Utenriksministeren, finansministeren, en mulig statsminister, en partileder og en stortingsrepresentant kom til Naturvernforbundets landsmøte. Øverst på dagsorden sto klimaendringene og oljeutvinning i Lofoten og Vesterålen.