Stiftelsen GRIP - Grønt i praksis er konkurs.

GRIP ble stiftet i 1995 som en oppfølging av Miljøverndepartementets arbeid med miljøvennlig arbeidsliv. Stiftelsen har blant annet delt ut prisen Glassbjørnen, bidratt i prosjektet Grønn Stat, administrert Klimaløftet og startet nylig en landsomfattende merkeordning for økoturisme. Torsdag trakk styreleder Leiv L. Nergaard seg, mens den nyansatte daglige lederen Tore Killingland takket nei til jobben, ifølge Dagens Næringsliv. Lørdag kveld fikk alle de 25 ansatte varsel om oppsigelse, og i dag har altså styret vedtatt å levere begjæring om oppbud.

Norges mektigste banksjef

10.08.2009:

Han har ikke oversikt over beholdningen, og er ikke rammet av finanskrisa. Han er en av få bankdirektører som har fått mer makt det siste året, men hvelvet hans lekker som en sil. Ivar Myklebust i Artsdatabanken kan meget vel være Norges mektigste bankdirektør.

Forbyr miljøgift i tåteflasker

03.08.2009:

Danmark går foran i EU, og forbyr bruken av stoffet bisfenol A i tåteflasker. Stoffet er hormonforstyrrende, og kan påvirke nervesystemet til små barn.

Fisker mer truet torsk

22.07.2009:

Fisket av sterkt truet kysttorsk økte i fjor, til tross for at bestanden befinner seg på et historisk lavt nivå. Havforskerne anbefaler null fangst.

Biologiske trusler til salgs

26.06.2009:

For noen hundrelapper kan du fylle hagen din med svært skadelige arter. Invasive fremmede arter er å få kjøpt over hele landet. Her er et utvalg av plantene du ikke bør ha på handlelista.