Stiftelsen GRIP - Grønt i praksis er konkurs.

GRIP ble stiftet i 1995 som en oppfølging av Miljøverndepartementets arbeid med miljøvennlig arbeidsliv. Stiftelsen har blant annet delt ut prisen Glassbjørnen, bidratt i prosjektet Grønn Stat, administrert Klimaløftet og startet nylig en landsomfattende merkeordning for økoturisme. Torsdag trakk styreleder Leiv L. Nergaard seg, mens den nyansatte daglige lederen Tore Killingland takket nei til jobben, ifølge Dagens Næringsliv. Lørdag kveld fikk alle de 25 ansatte varsel om oppsigelse, og i dag har altså styret vedtatt å levere begjæring om oppbud.

Kostbar krise i havet

02.11.2009:

Korallrev ødelegges, tareskoger forsvinner og livsviktige fiskebestander stuper. Dramatiske endringer i havet koster oss trolig flere milliarder årlig. Likevel gjøres det lite for å stanse utviklingen.

Hisser på seg fiskerne

27.10.2009:

Etter et drøyt år som toppleder i Fiskeridirektoratet har Liv Holmefjord hisset på seg mange fiskere ved å frede ålen og foreslå restriksjoner på fisket av kysttorsk.

Rovdyrmotstandere lager statens nyhetstjeneste

21.10.2009:

Nyhetstjenesten på Direktoratet for naturforvaltnings (DN) side "Rovviltportalen" er satt sammen av Folkeaksjonen ny rovdyrpolitikk, som blant annet vil utrydde ulven i Norge. Nå reagerer naturvernere og rovdyrforkjempere.