Stiftelsen GRIP - Grønt i praksis er konkurs.

GRIP ble stiftet i 1995 som en oppfølging av Miljøverndepartementets arbeid med miljøvennlig arbeidsliv. Stiftelsen har blant annet delt ut prisen Glassbjørnen, bidratt i prosjektet Grønn Stat, administrert Klimaløftet og startet nylig en landsomfattende merkeordning for økoturisme. Torsdag trakk styreleder Leiv L. Nergaard seg, mens den nyansatte daglige lederen Tore Killingland takket nei til jobben, ifølge Dagens Næringsliv. Lørdag kveld fikk alle de 25 ansatte varsel om oppsigelse, og i dag har altså styret vedtatt å levere begjæring om oppbud.

- Kan bli en papirlov

03.04.2009:

Betydelige midler til forskning og forvaltning er nødvendig hvis den nye naturmangfoldloven skal sikre norsk natur. - Uten solide bevilgninger kan dette bli en papirlov, sier fagleder Arnodd Håpnes i Norges Naturvernforbund.

Millionbot for oljeutslipp

12.03.2009:

StatoilHydro har nå vedtatt et forelegg på to millioner kroner etter et oljeutslipp i 2005, melder SFT. - Lommerusk, sier Naturvernforbundets Lars Haltbrekken.

Det bruser mindre på myra

04.03.2009:

Fuglefolket bekymrer seg for brushanen. Observasjoner tyder på at bestanden går tilbake. I år har Norsk Ornitologisk Forening (NOF) kåret den langtreisende, spillende fuglen, der noen individer opptrer som transvestitter, til Årets fugl for 2009.