Stiftelsen GRIP - Grønt i praksis er konkurs.

GRIP ble stiftet i 1995 som en oppfølging av Miljøverndepartementets arbeid med miljøvennlig arbeidsliv. Stiftelsen har blant annet delt ut prisen Glassbjørnen, bidratt i prosjektet Grønn Stat, administrert Klimaløftet og startet nylig en landsomfattende merkeordning for økoturisme. Torsdag trakk styreleder Leiv L. Nergaard seg, mens den nyansatte daglige lederen Tore Killingland takket nei til jobben, ifølge Dagens Næringsliv. Lørdag kveld fikk alle de 25 ansatte varsel om oppsigelse, og i dag har altså styret vedtatt å levere begjæring om oppbud.

Sjefene tror på grønn økonomi

26.02.2009:

Klimaproblemene kan løses samtidig som man sikrer en rettferdig økonomisk utvikling, men finanskrisen kan forsinke en ny klimaavtale. Det tror beslutningstagere fra over hundre land, ifølge en ny undersøkelse.

Barkbiller raserer kanadiske skoger

23.02.2009:

Milde vintre har gitt hissige barkbiller fritt spillerom i kanadiske furuskoger. Områder nesten på størrelse med hele Sør-Norge er lagt øde. Også i Norge baner den globale oppvarmingen vei for våre hjemlige barkbiller.