Stiftelsen GRIP - Grønt i praksis er konkurs.

GRIP ble stiftet i 1995 som en oppfølging av Miljøverndepartementets arbeid med miljøvennlig arbeidsliv. Stiftelsen har blant annet delt ut prisen Glassbjørnen, bidratt i prosjektet Grønn Stat, administrert Klimaløftet og startet nylig en landsomfattende merkeordning for økoturisme. Torsdag trakk styreleder Leiv L. Nergaard seg, mens den nyansatte daglige lederen Tore Killingland takket nei til jobben, ifølge Dagens Næringsliv. Lørdag kveld fikk alle de 25 ansatte varsel om oppsigelse, og i dag har altså styret vedtatt å levere begjæring om oppbud.

Stillstand på klimatoppmøte

09.12.2008:

Over 10 000 delegater fra 185 land forhandler nå om en ny klimaavtale i Poznan i Polen. Men ingen forventer klare løsninger på dette møtet.

Komplisert nedleggelse

24.11.2008:

Verdens eldste reaktor av Tsjernobyl-typen skal legges ned. Men når og hvordan det skal gjøres er ennå ikke bestemt.

Toppmøte uten særlige forventninger

20.11.2008:

I desember samles igjen verdens klimaforskere og politikere til toppmøte, denne gang i Poznan i Polen. Møtet er forventet å bringe en del avklaringer, men ingen tror på store gjennombrudd.