Stiftelsen GRIP - Grønt i praksis er konkurs.

GRIP ble stiftet i 1995 som en oppfølging av Miljøverndepartementets arbeid med miljøvennlig arbeidsliv. Stiftelsen har blant annet delt ut prisen Glassbjørnen, bidratt i prosjektet Grønn Stat, administrert Klimaløftet og startet nylig en landsomfattende merkeordning for økoturisme. Torsdag trakk styreleder Leiv L. Nergaard seg, mens den nyansatte daglige lederen Tore Killingland takket nei til jobben, ifølge Dagens Næringsliv. Lørdag kveld fikk alle de 25 ansatte varsel om oppsigelse, og i dag har altså styret vedtatt å levere begjæring om oppbud.

Gjennombrudd i seismikkstriden

18.11.2008:

Etter flere års kamp mot miljøskadelig seismikkskyting i norske farvann, øyner miljøbevegelsen et gjennombrudd. Effekten på livet i havet skal nå undersøkes.

- Stoltenberg må vise lederskap

14.11.2008:

Norsk natur står nå i en tøff drakamp i Regjeringen, der steile næringsinteresser står mot miljøhensyn. Bekymringen for behandlingen av naturmangfoldloven og motorferdselloven er økende. - Nå må statsminister Stoltenberg skjære gjennom og vise lederskap!

Foreslår bilfrie helger som klimatiltak

12.11.2008:

Bilfrie helger - bilforbudssoner - steng Snøhvit. Nei, disse forslagene kommer ikke fra miljøbevegelsen, det er den anerkjente klimaforskeren Knut H. Alfsen i CICERO som står bak. Selv kaller ham dem rabiate. - Tiden for drastiske virkemidler nærmer seg raskt, sier han.

Bygger elleve skianlegg i nasjonalparker

28.10.2008:

Bulgaria satser sterkt på turisme. Nå skal fjellandet ta opp kampen med Alpene om skituristene. Elleve ulike skianlegg er bygd eller skal bygges ved nasjonalparkene Rila og Pirin sør for Sofia.