Stiftelsen GRIP - Grønt i praksis er konkurs.

GRIP ble stiftet i 1995 som en oppfølging av Miljøverndepartementets arbeid med miljøvennlig arbeidsliv. Stiftelsen har blant annet delt ut prisen Glassbjørnen, bidratt i prosjektet Grønn Stat, administrert Klimaløftet og startet nylig en landsomfattende merkeordning for økoturisme. Torsdag trakk styreleder Leiv L. Nergaard seg, mens den nyansatte daglige lederen Tore Killingland takket nei til jobben, ifølge Dagens Næringsliv. Lørdag kveld fikk alle de 25 ansatte varsel om oppsigelse, og i dag har altså styret vedtatt å levere begjæring om oppbud.

Gigantisflak brakk løs i Arktis

10.10.2008:

Et 35 0000 kvadratkilometer stort landfast isflak brakk i sommer løs i Framstredet mellom Grønland og Svalbard, melder Norsk Polarinstitutt.

Ikke mer til klimatilpasning

10.10.2008:

Etter forhandlinger på overtid skiltes landene på FNs klimatoppmte uten enighet om økning i midlene til klimatilpasninger i fattige land.

Statsbudsjettet: Samlet miljøbevegelse roser Regjeringen

07.10.2008:

- Fra å være fjorårets taper har miljø blitt årets budsjettvinner. Dette statsbudsjettet er et etterlengtet krafttak for miljøet, sier leder Lars Haltbrekken i Naturvernforbundet. Også WWF, Bellona og Framtiden i våre hender roser Regjeringen.