Stiftelsen GRIP - Grønt i praksis er konkurs.

GRIP ble stiftet i 1995 som en oppfølging av Miljøverndepartementets arbeid med miljøvennlig arbeidsliv. Stiftelsen har blant annet delt ut prisen Glassbjørnen, bidratt i prosjektet Grønn Stat, administrert Klimaløftet og startet nylig en landsomfattende merkeordning for økoturisme. Torsdag trakk styreleder Leiv L. Nergaard seg, mens den nyansatte daglige lederen Tore Killingland takket nei til jobben, ifølge Dagens Næringsliv. Lørdag kveld fikk alle de 25 ansatte varsel om oppsigelse, og i dag har altså styret vedtatt å levere begjæring om oppbud.

Solcellegigant forurenset fjorden

25.09.2009:

Solcellebedriften REC har i perioder sluppet ut mer enn dobbelt så mye forurensning enn tillatt til Frierfjorden. Statens forurensningstilsyn (SFT) ser alvorlig på saken.

Full strid om norske bjørner

21.09.2009:

Mens andre land flytter sauene ut av rovdyrområder, sendes tusenvis av sauer til den visse død i norske skoger. Samtidig skytes det flere fredede bjørner enn på lenge. Merkelig politikk, mener man i andre land.

"Verstingene" vant valget

17.09.2009:

Partiene med den svakeste miljøpolitikken gjorde gode valg, mens alle som kjempet for miljø i valgkampen gikk tilbake.