Naturvernforbundets aktivitet - slik håndterer vi koronaviruset

Alle arrangementer, årsmøter, klesbyttedager og ryddeaksjoner i Naturvernforbundets regi er avlyst på ubestemt tid. Ta kontakt på telefon eller epost som vanlig - Naturvernforbundet fungerer så godt vi kan.

Naturvernforbundets sekretariatet er flyttet til hjemmekontor. Alle henvendeser besvares på telefon og epost, og vi forsøker å gjennomføre møter og annen kommunikasjon så godt vi kan gjennom digitale verktøy.

Kontoret i Mariboesgt 8 er innimellom betjent, så lag avtale om du har behov for å komme innom. Naturvernforbundets kontorer i Trondheim, på Mostun i Stavanger, på Sognsvann i Oslo, i Bergen og i Førde er i utgangspunktet stengt, men aktiviteten opprettholdes fra hjemmekontor. Ta kontakt på telefon og epost som vanlig.

Kontingent og korona - Har du fått redusert inntekt på grunn av korona-pandemien?
Naturvernforbundet tilbyr rabattert medlemskontingentpris.

I løpet av noen få dager vil vi tilby alternative og digitale aktivteter til tillitsvalgte, aktive og medlemmer.

Ta vare på familie, naboer og de sårbare rundt oss. Vi i Naturvernforbundet sender ekstra takknemlige tanker til helsearbeidere og alle som nå jobber for å holde samfunnet i gang.

Landsmøtet i Førde utsatt

Landsstyret vedtok på ekstraordinært møte torsdag 11.mars at Naturvernforbundet landsmøte, som var planlagt i Førde 24.-26. april skal utsettes. Vi håper å kunne avholde landsmøte i løpet av året, men vil følge alle råd fra myndighetene og ta ekstra føre var hensyn. Nettsiden om landsmøtet vil bli løpende oppdatert med informasjon angående utsettelsen.

Landsmøtesidene er her

Har du spørsmål angående landsmøtet? Ta kontakt på epost organisasjon@naturvernforbundet.no

Alle årsmøter i lagene utsettes

Landsstyret vedtok også at årsmøter og andre arrangmenter ikke skal gjennomføres. Det gjøres både av smittevernhensyn, men også for å ivareta vårt demokrati fordi det kan være medlemmer som ikke kan delta pga sykdom, karantene eller andre utfordringer. Fristen for gjennomføring av årsmøter i fylkes- og lokallag er foreløpig utsatt til 1. september 2020.Sekretariatet kan bistå med å sende informasjon om avlysning, Ta kontakt på epost organisasjon@naturvernforbundet.no

Alle arrangementer i Naturvernforbundets regi utsettes eller avlyses

Den store klesbyttedagen 2020 er utsatt til høsten – vi oppfordrer lokale arrangører til å ta vare på tilsendte materiellpakker, slik at disse kan brukes når det igjen er forsvarlig å avholde arrangementer.

Ryddeaksjoner gjennomføres ikke nå, og det gjelder uansett om det er få deltagere. Vi ber også enkeltpersoner om å la søppel ligge i denne perioden.

Fuglekasseverksteder er avlyst. Ta vare på materialer til gjennomføring senere.
Følg med på kalenderen på nettsiden for oppdatert informasjon – men som hovedregel vil våre arrangementer være utsatt på ubestemt tid.

Artikkelen ble sist oppdatert: 02.04.2020