NOA-butikken

I den ydmyke NOA-butikken kan du kjøpe en gave til deg selv eller en venn, og støtte en god sak samtidig! Vi jobber for naturen i Marka, byen og fjorden, og for en grønn fremtid for kommende generasjoner.

Alle produktene kan bestilles via epost eller kjøpes på NOAs kontorer på Søndre Sandås. Var tar Vipps, kort og kontant betaling. Ved bestilling tilkommer porto og eksp.gebyr for sending via post. Noen produkter finner du også på utvalgte utsalgssteder.

Tilbud: Kjøp to bøker og få en gratis Markakalender! Proppfull av stemningsfulle naturbilder og nye turtips.

Markakalenderen 2021
150,- stk.
Image

Kalenderen inneholder 12 fantastiske turtips som strekker seg over hele Marka og viser deg nye, spennende ruter i vakker skog som vi håper kan inspirere til naturglede.

Ved å kjøpe en kalender støtter du NOAs arbeid, i tillegg er den en super gave til den som har alt!

Vil du gi en kalender til hele familien, eller hele kontoret? Du får rabatt ved kjøp av mer enn én kalender:
2–4 eks. kr 140,-/stk.
5–10 eks. kr 130,-/stk.
11–20 eks. kr 110,-/stk.
Be om pris ved bestiling av mer enn 20 eksemplarer.

Bestill nå

Eller følg link for komplett liste over utsalgssteder.

Bøker

De siste eventyrskogene
400,- stk.
Image

Boka som vil berike friluftslivet for alle brukere av Marka, både de som liker seg best på stiene, og de som mener å kjenne hver krik og krok.

All skog du ser er ikke skog. Etter 65 år med industriell skogsdrift har omtrent 85 prosent av skogen i Oslomarka blitt til kjedelig og biologisk fattige ansamlinger av grantrær, plantet på rekke og rad på samme tid. Men det fins fortsatt lommer med nesten urørt skog i Marka, som kan gi de mest fantastiske opplevelser: Eventyrskogene. Her står grove kjempetrær mellom unge spirer og falne kjemper. Skogene er naturlig aldret, varierte, og terrenget dramatisk. La Gjermund Andersen lede deg gjennom de aller siste i denne boka.

Ved å kjøpe boka støtter du NOAs arbeid for vern av de siste eventyrskogene i Marka.

Eller finn den hos:
-NOA på Søndre Sandås: Sognsveien 231, mellom Sognsvann T og Sognsvann.
-En bokhandel nær deg.

Tanumplatået - Bærums vakre og innholdsrike kulturlandskap
350,- stk.
Image

Tanumplatået ligger som en hylle i Bærumslandskapet, hevet over travelheten og trafikken i Sandvika og på E16 og E18. Området er kjent for sin unike kombinasjon av verdier. Fornminnene ligger tett, og du kan følge forfedrenes historie gjennom 3500 år; fra steinalder, gjennom bronsealder, jernalder og middelalder, fram til vår tid.

Boka er et samarbeid mellom mange parter, blant annet biologer, Asker og Bærum Historielag, Naturvernforbundet i Oslo og Akershus, Tanum Vel, Skui Vel, arkeologer fra fylkeskommunen, samt grunneiere. Sammen har vi laget en hyllest til Tanumplatået - og det kunne gjerne vært bokas tittel. ISBN: 978-82-90895-84-1

Ved å kjøpe boka støtter du NOA og de andre bidragsyterene sitt arbeid for å verne Tanumplatået.

Eller finn den hos:
-NOA på Søndre Sandås: Sognsveien 231, mellom Sognsvann T og Sognsvann.
-Høvik Bok & Papirhandel A/S, Høvik Senter.
-ARK Asker sentrum.
-ARK Holmen Senter.
-ARK Kolsås Senter.
-ARK Sandvika sentrum.
-ARK Sandvika Storsenter.

Naturen svikter aldri
230,- stk. / 200,- stk. for medlemmer.
Image

En bok om kjærlighet til Naturen av Dinamo forlag. Boka er laget til Naturvernforbundets hundreårsjubileum i 2014.

I boka kan du lese hvordan noen av Norges mest anerkjente forfattere og skribenter bruker naturen som motiv, bakgrunnsteppe og inspirasjonskilde, samtidig som du kan se bilder av noen av Norges mest kjente naturfotografer. Alle har de sin spesielle tilnærming til norsk natur, til ettertanke, undring, gjenkjennelse og glede over hva naturen kan gi og betyr for oss.

Blant bidragsyterne finner du:

Roy Jacobsen, Hege Siri, Per Petterson, Lars Saabye Christensen, Marit Opeide, Niels Chr. Geelmuyden, Cecilie Skog, Harald Sverdrup, Nils-Aslak Valkeapää, Baard Løken, Jørn Bøhmer Olsen, Ingrid Harboe, Johan Brun, Orsolya Haarberg, Arnt Kvinnesland.

Ved å kjøpe boka støtter du Naturvernforbundets arbeid for natur og miljø.

Eller finn den hos:
-NOAs kontor på Søndre Sandås: Sognsveien 231, mellom Sognsvann T og Sognsvann.
-Naturvernbutikken.no
-Hos utvalgte bokhandlere

Oppskrifter

NOA-votten

Snart kan du kjøpe mønsteret til NOA-votten!

NOAs Dronningboller
15,- stk.

Kjøp oppskriften på verdens beste turboller, som fikk sitt navn da Hennes Majestet Dronning Sonja selv skrøt de i været! Vi er veldig stolte.

Artikkelen ble sist oppdatert: 01.10.2020