• Redd gammelskogen

Bli med på artsjakt!

• Oslo og Akershus

Hva vet du om rødlistearter?

Bli med på artsjakt med NOA og lær hvilke arter som skjuler seg i skogen vår. Visste du at Marka vår er full av sjeldne arter? Noen av dem er også sterkt truet. Det betyr at de risikerer og bli utryddet, om vi ikke tar vare på dem.

NOA-Kalender-2018-forside

NOAs julegavetips

En gave skal en gi til gi, en gave som viser omtanke, innhold og omsorg. Kan gaven være miljøvennlig? Må det være en ting?

Hogstvsplukkhogst

Slik klager NOA på hogst i Marka

I løpet av det siste året har NOA sendt inn 25 klager på hogst i Marka. Klagene er bassert delvis på krav om bevaring av biologisk mangfold og særlig truede arter, men også bevaring av friluftsområder og mulighet til å bedrive friluftsliv for hele Oslo regionens befolkning som utgjør ca. 1/4 av Norges befolkning.

Bilde1

Markakalenderen er her

Nå er den kommet: Markakalenderen 2018. Tolv nye bilder av Marka- tolv nye turforslag. Følg stien, eller gå din egen vei. Stedene er mange, utsikten er vid, fargene er vakre - i Marka.

Dammyrdalen

Ja til urørt natur. Nei til vei i Dammyrdalen!

Siden i sommer, da arbeidet med Dammyrdalsveien startet, har det ikke skjedd så mye i Dammyrdalen i Nordmarka. Vi trodde lenge at veibyggingen ville avvente resultatet på klagen NOA sendte Sivilombudsmannen før sommeren. Det var ikke tilfellet. For en ukes tid siden tok arbeidet til igjen for fullt. Aksjonister ble nesten påkjørt i sitt forsøk på å stoppe lastebil og gravemaskin på vei inn i marka forrige fredag.