• Redd gammelskogen

• Oslo og Akershus

Søknadsfrist 29.06

NOA SØKER BIOLOG/NATURFORVALTER

Naturvernforbundet i Oslo og Akershus (NOA) søker biolog eller naturforvalter til en stilling på 80 % i utgangspunktet, men som kan omgjøres til en 100 % stilling om ønskelig. Arbeidet vil bestå i gjennomføring av tre prosjekter:

ÅpenStall

Sommerfest på Frønsvollen

Grunnet høy skogbrannfare blir det ikke grilling på Frønsvollen i år. Alle oppfordres til å ta med en rett til et koldtbord. Dørene på stallen er åpne fra kl. 18.00. Gjør deg klar for en vakker sommernatt i skogen. Det finnes ca. 15 sengeplasser, men vollen er det rikelig med gode plasser for den som vil ligge ute. Utpå kvelden blir det også Frønsvollsmesterskap i hesteskokasting. Ellers er det kort vei tilbake til Frognerseteren eller ned til Sognsvann.

2mittgrønneoslo2015
Nedre Foss Park lørdag 2. juni kl. 12-17

#mittgrønneoslo 2018

Bli med oss på festivalen #mittgrønneoslo. Vi trenger hjelp til fuglekassesnekring, humle-entusiasme og guiding i naturutstilling. Send Mail til maria@noa,no om du kan delta som frivillig.

kl. 19.00-21.00 på Miljøhuset

Naturnært skogbruk med Mats Hagner

Unik anledning: den kjente professoren Mats Hagner fra Sverige på besøk i Norge, og torsdag 31.05 holder NOA åpent møte om skogbruk på naturens premisser.

Copy 1 red-1046

Fullsatt storsal på Litteraturhuset - insekter engasjerer

Anne Sverdrup-Thygeson holdt spenningen oppe i over en time. Foredraget som tok for seg biologisk mangfold og planetens fremtid interesserte et stort publikum. NOA fulgte opp med introduksjon av artsjakten og vårt arbeid for å bevare biologisk mangfold i Oslo regionen.

Hogst i Maridalen landskapsvernområde stoppet

NOA er glade for Miljødirektoratets støtte i saken vedrørende hogst i landskapsvernområde Maridalen. Vi håper Fylkesmannen ser nøye på saken og tar sitt eget mål om fleraldrede, varierte skoger på alvor.