• Oslo og Akershus

20150609_Idretts- og aktivitetssoner

Alvorlig angrep på markaloven

Forslaget til ny kommuneplan mot 2030 vil gjøre store deler av de mest populære områdene i Marka om til anleggssoner, i strid med markaloven og dens intensjoner. Det vil bli vanskelig å få tilgang til skogen og naturopplevelsene med det nye lovforslaget.

Frønsvollen sommer kuer
lørdag 25. og søndag 26. april 2015

Vårdugnad på Frønsvollen

Snøen har gått på tunet og våronna står for døren. Bli med på å klargjøre kjøkkenhagen.

NY MARKASEIER!

Ni Marka-områder ble vernet i Statsråd på fredag! Etter intens tautrekking har Klima- og miljø­departementet skåret gjennom og vernet ni områder i Marka. Skogeierne aksepterte vern, men Idrettsforbundet truet med rettssak, dersom vernet ble gjennomført, da de så på vern som en hindring for idrettsaktiviteter. Åtte av verneområdene er foreslått av NOA eller Nvf. i Bærum, det siste er en omgjøring fra landskapsvernområde til reservat (Djupedalen/Kjaglia)

Årsmøtepapirer

Her er årsberetning og regnskap for 2014, valgkomitéens innstilling til nytt styre, forslag til nye vedtekter og forslag til NOAs arbeidsprogram for 2015-16.

DSCF4181

Årsmøte i NOA 2015

Det innkalles med dette til NOAs årsmøte for 2015, tirsdag den 24. mars kl. 18.00. Årsmøtet finner sted i Miljøhuset i Mariboes gate 8, Oslo (lokalene til Norges Naturvernforbund).