• Oslo og Akershus

DSCF4181

Årsmøte i NOA 2015

Det innkalles med dette til NOAs årsmøte for 2015, tirsdag den 24. mars kl. 18.00. Årsmøtet finner sted i Miljøhuset i Mariboes gate 8, Oslo (lokalene til Norges Naturvernforbund).

Skogsbilvei

NOA stopper veibygging på Krokskogen

Nord for Vidvangen ønsker Løvenskiold å bygge ny skogsbilvei. Brøyting vil berøre en av Markas mest snøsikre løyper - løypa på Gråseterveien opp langs Heggelielva.

Oslo sør

Naturvernforbundet Oslo Sør

I Oslo sør har både Naturvernforbundet og Miljøagentene lokallag. Vi jobber for at Oslo skal bli en mer miljøvennlig by og har mange aktiviteter sammen.

Naturseminar

I høst bytter NOA ut Onsdagsforum med Naturseminar, og flytter samtidig arrangementet til Litteraturhuset. Det blir tre spennende seminarer, med rom for diskusjon. Hold av onsdag 12. oktober, tirsdag 15. november og onsdag 30. november.

De_siste_eventyrskogene (1203x1280)

Gavetips fra NOA

Gi bort en tur som gleder, inspirerer og gir velvære? Boka "De siste eventyrskogene" og NOAs Markakalender 2015 inneholder vakre bilder og turforslag til Markas mange perler. Den kan bestilles fra: noa@noa.no

_wfa8dN43jiGQfr8TtFaHQEkr41fLDgd6llU3MX92XxA

Artikkel med turtips fra NOAs Gjermund Andersen på ut.no

"Bli med inn i eventyrskogene og se de bortgjemte perlene de aller fleste trasker rett forbi!"

ErikStureLarre

ERIK STURE LARRE (1914 – 2014)

NOAs æresmedlem, Erik Sture Larre, døde 11. november, 100 år gammel. Gjennom 68 år var Erik den lednede kraften i arbeidet for bevaring av Oslomarka. Markagrensen og Markaloven var ektefødte barn av Eriks innsats. Arbeidet for en samlet og helhetlig forvaltning av Marka har lidd et gedigent tap, men vi som står igjen i forsvarernes rekker må prøve å videreføre arbeidet i Eriks ånd, selv om det blir vanskelig uten vår felles hærfører.