• Redd gammelskogen

• Oslo og Akershus

Gaupesteinåsene (6)

BioFokus med ny rapport:

"Skogbruket fanger bare opp 1/7 – altså 14 prosent – av skogsarealet uavhengige biologer avgrenser som særs viktig for bevaring av naturmangfoldet."

Tanumplatået forside (6)
Av Håkon E. Gundersen

Ny bok om Tanumplatået i salg!

15.06.2019

«Tanumplatået – Bærums vakre og innholdsrike kulturlandskap» er nå i salg. Boka kan kjøpes hos utvalgte bokhandlere eller på NOAs kontor på Søndre Sandås.

Varsko

NOA sender inn hogstklage på søknad for flatehogst av Eventyrskog i Varingskollen.

Slåtteeng
NOA kommunikasjonsgruppe

Vil du bli frivillig i NOAs nyoppstartede kommunikasjonsgruppe?

Liker du å ta bilder eller å filme? Har du en god penn og er glad i å skrive? Eller sitter du på kunnskap du ønsker å dele? Naturvernforbundet i Oslo og Akershus trapper opp kommunikasjons- og formidlingsarbeidet med et ønske om å spre mer informasjon og kunnskap om biologisk mangfold, klima, og hva vi kan gjøre for å bevare naturmangfoldet rundt oss.

Siggerud 33

Nok en sjelden naturskog står for fall i Marka

Ved hjelp en lokal ildsjel har NOA jobbet iherdig med å stanse hogst i en av Sørmarkas siste naturskoger. Etter flere klagerunder hvor vi først fikk medhold, er kampen for å bevare den lille resten av områdets eventyrskog tapt, og hogstmaskinene gjør snart sitt inntog.