• Redd gammelskogen

• Oslo og Akershus

Bilde1

Markakalenderen er her

Nå er den kommet: Markakalenderen 2018. Tolv nye bilder av Marka- tolv nye turforslag. Følg stien, eller gå din egen vei. Stedene er mange, utsikten er vid, fargene er vakre - i Marka.

Dammyrdalen

Ja til urørt natur. Nei til vei i Dammyrdalen!

Siden i sommer, da arbeidet med Dammyrdalsveien startet, har det ikke skjedd så mye i Dammyrdalen i Nordmarka. Vi trodde lenge at veibyggingen ville avvente resultatet på klagen NOA sendte Sivilombudsmannen før sommeren. Det var ikke tilfellet. For en ukes tid siden tok arbeidet til igjen for fullt. Aksjonister ble nesten påkjørt i sitt forsøk på å stoppe lastebil og gravemaskin på vei inn i marka forrige fredag.

Høstturer med NOA

14. og 15.oktober gjennomført NOA tre arrangementer: Høstdugnad på Frønsvollen, familiesøndagstur til Lutvann og tur til de gamle møllene ved Ellingsrud.

Flammekjuke2
15 September - 17 September

Kartleggingskurs av gammelskog i Marka

Helgekurs med mål om å gi deltagere kunnskap om de viktigeste indikatorartene i gammelskog og hvordan man registrerer disse. Bli med å lære konkret metoder for å kartlegge og bevare de siste gammelskogene i Marka. Vi ønsker også å danne en gruppe kartleggere som kan dra på artsregistreringsturer sammen.

Trollvann
Onsdag 30.08 Kl. 18 fra parkeringsplassen ved Grefsenkeliva, Årvoll.

Bli med på tur til eventyrGrefsenåsen!

Bli med inn i den nære eventyrskogen i Grefsenåsen. Turområdet er under press da det er ønske om å bygge ut skianlegget Grefsenkleiva. Vi vil også besøke kulturminner på veien. Opplev vannet beskrevet i romanen Seierherrene ac Roy Jakobsen.