• Når vern ikke lenger er nok

En samlet plan for vern og restaurering av skog i Markas nordlige deler.

• Opplev Marka

Er du nysgjerrig på hva slags naturperler som ligger rett utenfor døra di?

• Fire gode grunner til å melde seg inn i NOA

• Oslo og Akershus

Oslo sør

Naturvernforbundet Oslo Sør

I Oslo sør har både Naturvernforbundet og Miljøagentene lokallag. Vi jobber for at Oslo skal bli en mer miljøvennlig by og har mange aktiviteter sammen.

De_siste_eventyrskogene (1203x1280)

Gavetips fra NOA

Gi bort en tur som gleder, inspirerer og gir velvære? Boka "De siste eventyrskogene" og NOAs Markakalender 2015 inneholder vakre bilder og turforslag til Markas mange perler. Den kan bestilles fra: noa@noa.no

NOA kalender 2019 forside skjerm

Markakalenderen 2019

Markakalenderen 2019 er kommet til kontoret. Nå kan du bestille julgave, eller bare inspirasjon til nye turer og fra Markas ulike sider. Bestilles hos: noa@noa.no

_wfa8dN43jiGQfr8TtFaHQEkr41fLDgd6llU3MX92XxA

Artikkel med turtips fra NOAs Gjermund Andersen på ut.no

"Bli med inn i eventyrskogene og se de bortgjemte perlene de aller fleste trasker rett forbi!"

ErikStureLarre

ERIK STURE LARRE (1914 – 2014)

NOAs æresmedlem, Erik Sture Larre, døde 11. november, 100 år gammel. Gjennom 68 år var Erik den lednede kraften i arbeidet for bevaring av Oslomarka. Markagrensen og Markaloven var ektefødte barn av Eriks innsats. Arbeidet for en samlet og helhetlig forvaltning av Marka har lidd et gedigent tap, men vi som står igjen i forsvarernes rekker må prøve å videreføre arbeidet i Eriks ånd, selv om det blir vanskelig uten vår felles hærfører.

Photographer_photograph_camera

Etterlysning bilder!

Har du bilder fra Nordmarksplassene Svartor, Blankvann, Finnerud og Slagtern tatt før år 1990? Da trengs de nå!

Hoffselven lansering 11

Nytt Naturkart for Hoffselven

Hundre storfornøyde tredjeklassinger fra Smedstad skole var med på lanseringen av Naturkart for Hoffselven. Naturkartet viser blomster, trær, fugler og fisk som lever i og ved bekkene som til slutt danner Hoffselven. I tillegg har det litt historie om gårdene i området, og et geologikart.