• Når vern ikke lenger er nok

En samlet plan for vern og restaurering av skog i Markas nordlige deler.

• Opplev Marka

Er du nysgjerrig på hva slags naturperler som ligger rett utenfor døra di?

• Fire gode grunner til å melde seg inn i NOA

• Oslo og Akershus

Onsdagstur 24.09.2014:

Vandring fra Sem til Bygdeborgen på Skaugumsåsen

Kveldstur ved Semsvannet i Asker til en av de gamle bygdeborgene i området. Dette er også et flott utkikkspunkt. Les mer om turen.
Marka-kamp hedret

Feiret hundre års kamp for naturen

29.04.2014 | Sist oppdatert: 20.10.2014

Naturvernforbundet i Oslo og Akershus fikk både lykkønskninger og gaver da de i dag markerte 100 års kamp for naturen og miljøet i hovedstaden.

Stor naturvernseier etter 50 år

18.10.2013 | Sist oppdatert: 31.01.2014

I dag vernes fire Eventyrskoger i Oslomarka. For første gang er friluftsliv og naturopplevelse i seg selv begrunnelsen for vern. – En viktig seier, sier Naturvernforbundet i Oslo og Akershus.

Tja til OL

09.09.2013 | Sist oppdatert: 09.09.2013

Som i de fleste andre politiske valg, avgjøres stemmegivningen av en rekke ulike faktorer. Så også med OL. Arealutvikling i Groruddalen fremmes som et viktig argument for lekene, uten at det har vakt den store entusiasmen der det gjelder. Jeg er sikker på at et OL vil kunne være bra for byutviklingen i Groruddalen. Men utvikling av dette området må komme uansett, og vi er vel ikke avhengige av et OL for å gjennomføre helt nødvendige tiltak?

Landskapet

14.05.2013 | Sist oppdatert: 14.05.2013

I romjulen 2012 bragte Aftenposten en kronikk av Sigmund Hågvar. Med forfatterens tillatelse publiserer vi kronikken her, samt en kommentar av Jørgen Vogt.

Innledninger fra møtet om vindkraft

09.04.2013 | Sist oppdatert: 11.04.2013

På Litteraturhuset i Oslo ble det lørdag 6. april kl. 12-17 arrangert et åpent møte om naturødeleggende vindkraft. Her kan du laste ned innledningene fra møtet.