• Redd gammelskogen

Bli med på artsjakt!

• Oslo og Akershus

Hogst i Maridalen landskapsvernområde stoppet

NOA er glade for Miljødirektoratets støtte i saken vedrørende hogst i landskapsvernområde Maridalen. Vi håper Fylkesmannen ser nøye på saken og tar sitt eget mål om fleraldrede, varierte skoger på alvor.

13.03 kl. 18.00 i Mariboesgate 8, 5. etg.

Velkommen til Årsmøte i NOA

Alle medlemmer er velkommen. Her finner du saksliste og alle årsmøtepapirerer. Det er enkel servering. Etter årsmøtet innleder Naturvernforbundets leder, Silje Ask Lundberg, om aktuelle utfordringer for Naturvernforbundet.

Hogst i landskapsvernområdet Maridalen

Hogst av 23 flater på til sammen ½ kvadratkilometer innenfor Maridalen landskapsvernområde er blitt en viktig prinsippsak, der NOA har klaget både på FMOAs dispensasjon etter verneforskriften og på kommunens vedtak etter skogbruksforskriften for Marka.

NOA-Kalender-2018-forside

NOAs julegavetips

En gave skal en gi til gi, en gave som viser omtanke, innhold og omsorg. Kan gaven være miljøvennlig? Må det være en ting?

Hogstvsplukkhogst

Slik klager NOA på hogst i Marka

I løpet av det siste året har NOA sendt inn 25 klager på hogst i Marka. Klagene er bassert delvis på krav om bevaring av biologisk mangfold og særlig truede arter, men også bevaring av friluftsområder og mulighet til å bedrive friluftsliv for hele Oslo regionens befolkning som utgjør ca. 1/4 av Norges befolkning.