• Redd gammelskogen

Flammekjuke2
15 September - 17 September

Kartleggingskurs av gammelskog i Marka

Helgekurs med mål om å gi deltagere kunnskap om de viktigeste indikatorartene i gammelskog og hvordan man registrerer disse. Bli med å lære konkret metoder for å kartlegge og bevare de siste gammelskogene i Marka. Vi ønsker også å danne en gruppe kartleggere som kan dra på artsregistreringsturer sammen.

Trollvann
Onsdag 30.08 Kl. 18 fra parkeringsplassen ved Grefsenkeliva, Årvoll.

Bli med på tur til eventyrGrefsenåsen!

Bli med inn i den nære eventyrskogen i Grefsenåsen. Turområdet er under press da det er ønske om å bygge ut skianlegget Grefsenkleiva. Vi vil også besøke kulturminner på veien. Opplev vannet beskrevet i romanen Seierherrene ac Roy Jakobsen.

Arne Nævra
På Litteraturhuset i Oslo 29.08 kl. 18.00

Grønt skifte og naturen

Kan vi være sikre på at «det grønne skiftet» blir grønt? Er naturen og naturvernet glemt i det grønne skiftet? Tar valg av virkemidler for å få ned klimautslipp tilstrekkelig hensyn til effekter på det biologisk mangfoldet? Styres det grønne skiftet for mye av økonomiske interesser?

Gul snyltekjuke truet art
Søknadsfrist 29.06.17

Er du biolog/naturfovalter? Vil du jobbe i NOA?

Naturvernforbundet i Oslo og Akershus (NOA) søker biolog eller naturforvalter til gjennomføring av tre prosjekter: • Redd Markas gammelskog / «Artsjakt» • Kursing i skogøkologi og artsmangfold i skog • Plan for bevaring og restaurering av «villmark» (gammelskog) i Oslo

Stallen på Frønsvollen
Tid: 15.06.2017 kl. 18:00-21:00 Sted: Frønsvollen

Sommerfest på Frønsvollen

Fuglene synger og biene summer rundt blomstene. Kuene er sluppet ut på beitet og koser seg med det saftige gresset rundt på vollen. Kom på NOAs sommefest og nyt den lyse sommerkvelden.

PRØVER Å UNNGÅ OPPMERKSOHET OM OMSTRIDT VEIANLEGG

Naturvernforbundet i Oslo og Akershus (NOA) gikk tirsdag 13.06 til aksjon mot byggingen av Dammyrdalsveien (på Krokskogen, mellom Sørkedalen og Lommedalen). Med 10 aksjonister var vi klare til å stanse arbeidene. Veiarbeidet var i gang på morgenen, men ble avsluttet før aksjonistene nådde inn.