• Redd gammelskogen

• Oslo og Akershus

Undervisning

Uteskole

NOA arrangerer i disse dager to kurs for lærere i uteskole og bruk av naturen i undervisning. Se våre nye nettsider, der du kan finne våre ressurser, samt linker til andre nettressurser vi anbefaler.

Received_10158814887670391

Prøv elsykkel en uke

Har du lurt på om elsykkel er noe for deg? Hver uke gir vi noen heldige muligheten til å prøve elsykkel en uke.

21.03.17 kl.18.00, Mariboesgate 8, 5. etg.

Velkommen til årsmøte i NOA

Velkommen til NOAs årsmøte. Alle medlemmer er velkommen. Her finner du saksliste og alle årsmøtepapirerer. Det er enkel servering. Innledning om Nordmarka-Korkoskogen landskapsvernområde ved Gjermund Andersen.

SykkeldagSt

Bli med å inspirere til sykling

07.03.2017

Vi lar folk prøve elsykkel og gir tips og triks for eksempel til fine sykkelturer. Ikke minst arbeider vi opp mot skoler og politikere for å gjøre det enklere å sykle.

Artsjakt_app

Bli med på artsjakt med NOA!

09.02.2017

Er du turglad og vil være med å begrense flatehogstene i Oslomarka? Mange mennesker som bor rundt i Oslomakas 19 kommuner reagerer på ødeleggelsene alle flatehogstene fører med seg. Ofte er det ens egne nærområder som blir berørt. Ta kontakt på skogsaker@noa.no for å bidra i artsjakten.

Kurs i bruk av uteklasserommet for lærere

Bli med ut i skogen sammen med Oslo kommunes skogvoktere og NOA. Kurset er ca to timer langt, i variert skog sammen med skogvokter. Det blir formidlet om kulturminner, naturlandskap, historier og tips om hvordan man kan bruke uteklasserommet i alle fag. Du blir kjent i marka og får en turløype du kan gå med elevene senere.