• Redd gammelskogen

Bli med på artsjakt!

• Oslo og Akershus

PRØVER Å UNNGÅ OPPMERKSOHET OM OMSTRIDT VEIANLEGG

Naturvernforbundet i Oslo og Akershus (NOA) gikk tirsdag 13.06 til aksjon mot byggingen av Dammyrdalsveien (på Krokskogen, mellom Sørkedalen og Lommedalen). Med 10 aksjonister var vi klare til å stanse arbeidene. Veiarbeidet var i gang på morgenen, men ble avsluttet før aksjonistene nådde inn.

Undervisning

Uteskole

NOA arrangerer i disse dager to kurs for lærere i uteskole og bruk av naturen i undervisning. Se våre nye nettsider, der du kan finne våre ressurser, samt linker til andre nettressurser vi anbefaler.

21.03.17 kl.18.00, Mariboesgate 8, 5. etg.

Velkommen til årsmøte i NOA

Velkommen til NOAs årsmøte. Alle medlemmer er velkommen. Her finner du saksliste og alle årsmøtepapirerer. Det er enkel servering. Innledning om Nordmarka-Korkoskogen landskapsvernområde ved Gjermund Andersen.

SykkeldagSt

Bli med å inspirere til sykling

07.03.2017

Vi lar folk prøve elsykkel og gir tips og triks for eksempel til fine sykkelturer. Ikke minst arbeider vi opp mot skoler og politikere for å gjøre det enklere å sykle.

Artsjakt_app

Bli med på artsjakt med NOA!

09.02.2017

Er du turglad og vil være med å begrense flatehogstene i Oslomarka? Mange mennesker som bor rundt i Oslomakas 19 kommuner reagerer på ødeleggelsene alle flatehogstene fører med seg. Ofte er det ens egne nærområder som blir berørt. Ta kontakt på skogsaker@noa.no for å bidra i artsjakten.

Kurs i bruk av uteklasserommet for lærere

Bli med ut i skogen sammen med Oslo kommunes skogvoktere og NOA. Kurset er ca to timer langt, i variert skog sammen med skogvokter. Det blir formidlet om kulturminner, naturlandskap, historier og tips om hvordan man kan bruke uteklasserommet i alle fag. Du blir kjent i marka og får en turløype du kan gå med elevene senere.