• Når vern ikke lenger er nok

En samlet plan for vern og restaurering av skog i Markas nordlige deler.

• Opplev Marka

Er du nysgjerrig på hva slags naturperler som ligger rett utenfor døra di?

• Fire gode grunner til å melde seg inn i NOA

• Oslo og Akershus

NOA GaB Digital@3x

Årsmøte i NOA vel gjennomført

22.03.2022 | Sist oppdatert: 29.03.2022

Sal 3 i Samfunnshus Vest på Røa var fullsatt onsdag 16.mars da Naturvernforbundet i Oslo og Akershus holdt årsmøte for 2022.

Sørkedølene reagerer sterkt på utbyggingen

08.03.2022 | Sist oppdatert: 08.03.2022

Akersposten: At prangende villaer erstatter det som opprinnelig skulle tilfalle barnefamilier med tilhørighet og normal inntekt, faller ikke i god jord hos sørkedølene.

Brennatunet2_NOA

Ulovlig boligbygging i Marka

03.03.2022 | Sist oppdatert: 04.03.2022

Statsforvalteren i Oslo og Viken gav 31/3 - 21 Løvenskiold Eiendom grønt lys til å bygge ti eneboliger i Sørkedalen. Sivilombudet har nå konkludert med at Statsforvalteren brukte feil lovbestemmelse da byggetillatelse/godkjenning for Brennatunet i Sørkedalen ble gitt. Vedtaket er i strid med Markaloven, og nå krever Sivilombudet at Statsforvalteren behandler rammetillatelsen på nytt. NOA, som klaget saken inn for Sivilombudsmannen, krever at byggingen stanses med øyeblikkelig virkning, inntil Statsforvalterens vurdering foreligger.

Bidrag kalender

Vil du bidra til Markakalenderen 2023 med turbeskrivelser?

02.03.2022 | Sist oppdatert: 03.03.2022

Den årlige Markakalender er et viktig verktøy for NOA. Kalenderen spres bredt og viser mange hvilket umistelig gode Oslomarka er. Den synliggjør også NOA som en sentral aktør i arbeidet med å bevare Marka. I tillegg gir salget et godt og tiltrengt bidrag til NOAs økonomi.

Velkommen til årsmøte i NOA 16. mars!

22.02.2022 | Sist oppdatert: 16.03.2022

Her finner du saksliste, sakspapirer og annen praktisk informasjon om årsmøtet. Alle medlemmer er velkommen til å delta, men husk påmelding innen søndag 13. mars!