• Redd gammelskogen

Bli med på artsjakt!

• Oslo og Akershus

Høstturer med NOA

14. og 15.oktober gjennomført NOA tre arrangementer: Høstdugnad på Frønsvollen, familiesøndagstur til Lutvann og tur til de gamle møllene ved Ellingsrud.

Flammekjuke2
15 September - 17 September

Kartleggingskurs av gammelskog i Marka

Helgekurs med mål om å gi deltagere kunnskap om de viktigeste indikatorartene i gammelskog og hvordan man registrerer disse. Bli med å lære konkret metoder for å kartlegge og bevare de siste gammelskogene i Marka. Vi ønsker også å danne en gruppe kartleggere som kan dra på artsregistreringsturer sammen.

Trollvann
Onsdag 30.08 Kl. 18 fra parkeringsplassen ved Grefsenkeliva, Årvoll.

Bli med på tur til eventyrGrefsenåsen!

Bli med inn i den nære eventyrskogen i Grefsenåsen. Turområdet er under press da det er ønske om å bygge ut skianlegget Grefsenkleiva. Vi vil også besøke kulturminner på veien. Opplev vannet beskrevet i romanen Seierherrene ac Roy Jakobsen.

Arne Nævra
På Litteraturhuset i Oslo 29.08 kl. 18.00

Grønt skifte og naturen

Kan vi være sikre på at «det grønne skiftet» blir grønt? Er naturen og naturvernet glemt i det grønne skiftet? Tar valg av virkemidler for å få ned klimautslipp tilstrekkelig hensyn til effekter på det biologisk mangfoldet? Styres det grønne skiftet for mye av økonomiske interesser?