• Redd gammelskogen

• Oslo og Akershus

Groruddalen

Nytt lokallag i Groruddalen

Vi gratulerer Naturvernforbundet i Groruddalen som avholdt oppstartsmøte 25.02.16! De skal jobbe med sykling, luftkvalitet, arrangere nærnaturturer og klimakafe. Nå har NOA lokallag i hele Oslo, og vi tror dette vil gi oss enda større gjennomslag for våre saker. Velkommen med på laget!

14861-NPZRVY

Endring i Markaloven

Forslag om endring i markaloven åpner for at el-sykkel blir lovlig i marka. Er ikke el-sykkelen lovelig i marka, tenker du? Så langt har det vært forbud mot motorisert ferdsel i Marka.

Sykkel Oslo sør

NOAs ark nr. 1 2016

NOAs ark er NOAs nyhetsbrev som kommer ut en gang i måneden. Den inneholder litt informasjon om hva vi jobber med, samt hva våre medlemmer kan bli med på. Ta en titt og se om du finner noe som interesserer deg!

Noa julemarked FM2

Julemarked på Norsk Folkemusem

Norsk Folkemuseum arrangerer hvert år tradisjonsrikt julemarked. Det er folkedanse og julesanger. Man kan besøke Nissens verksted og ri med ponier. I år er Naturvernforbundet i Oslo og Akershus med for første gang. Hos oss kan alle barn få lære om dyrene som bor i Oslomarka, og lage sine egne kongledyr.

#skogenmin

I forbindelse med forslaget om aktivitetssoner i Oslos randsone, innenfor Markagrensa, opprettet NOA kampanjen #skogenmin, der vi ba alle legge ut bilder under denne tittelen for å vise sitt engasjement og sin kjærlighet til marka, og kanskje særlig nærmarka.