Aktiviteter - vil du bli med?

Er du interessert i å bli med på aktivitetene? Send oss en mail, du er hjertelig velkommen!

Liste over aktiviterer

•    Vi har startet vår egen Birøktergruppe og har nå to kuber, og vi har det som trengs av utstyr. Har du lyst til å bli med i arbeidet med kuben og lære mer om biens viktige liv?

•    I mars er det fuglekassedag på Frønsvollen, vi gjør klart for årets fugler. Dersom været tillater det vil vi også ha bikubesamling i april eller i begnynnelsen av mai.

•    Dugnad gjennomfører vi i alle varianter. Her kan du være med på alt fra hagebruk og fuglekassedrift, til høsting av selvdyrkede grønnsaker og produksjon av ved, honning og egne bygningsmaterialer. Vi setter pris på alle som ønsker å delta, både store og små!

•    I slutten av april og i månedsskiftet mai/juni har vi Frønsvollendugnader i kjent stil med fellesmiddag på lørdag. Her gjør vi klar kjøkkenhagen, rydder opp etter vintereren og har  vedlikehold av stien fra Frognerseteren til Frønsvollen og i Eventyrskogen nord for Frønsvollen. En kjempefin anledning til å bli godt kjent utenfor allfarvei, og de vanlige stiene.

•    I slutten av juni er det NOAs sommerfest og alle er velkomne til grilling, kaker og en hyggelig prat over kaffekoppen. Dyrene har kommet, og hytta blir leid ut til medlemme hele sommeren.

•    Om høsten er det slynging av honning og høsting av poteter og grønnsaker fra kjøkkenhagen. Området blir pløyd og harvet med vår Agria 1800 tohjulstraktor. Det er også vedhusgt og produksjone av planker på mobilt sagbruk.

•    I september er det også aktivitetsdag for barn med snekring, matlaging, hyttebygging og ekskursjoner rundt på vollen for å finne dyr man kan se på i mikroskop.

Artikkelen ble sist oppdatert: 21.02.2020