Stillhet ved Spålen i Nordmarka

Opplev stillhet. Bilde fra Spålen i Nordmarka. Foto: Gjermund Andersen

Oppdag naturen i Oslo og Akershus

Er du nysgjerrig på hva slags naturperler som ligger i nærheten? Vil du se med egne øyer hva NOA er så opptatt av å bevare?

NOA sitter med mye kunnskap om naturen i Oslo og Akershus som deles med alle som ønsker å vite mer. Gjennom NOA kan natur oppdages på flere måter. For eksempel kan man bli med på turer til flotte steder eller på spennende foredrag. Ta en spasertur til Frønsvollen i Nordmarka som er et fint samlingspunkt for medlemmer. Oppdag natur sammen med andre som trives ute i friluft. Ta med et Naturkart ut og utforsk områder rike på spennende grønne opplevelser for barn. Er du lærer kan også NOAs ressurser brukes til å lære elever om nærmiljøet.

Naturen i Oslo og Akershus er spennende å utforske og viktig å ta vare på. I Marka finnes det faktisk flere truete arter enn i resten av landet. Les videre om Marka på Marka-sidene som du kommer til ved å klikke på denne lenken eller se på måter å oppdage naturen på i menyen til høyre på denne siden.