Markakalenderen 2017

Markakalenderen 2017.

Den 25. Markakalenderen i salg nå

Markakalenderen 2017

Årets markakalender er klar: nr 25 i sitt slag. Vi presenterer turhits gjennom årene til områder litt utenfor alfarvei. Bli med ut i Marka hele året!

Nå kan du bestille Markakalenderen for 2017.

Gjennom ditt kjøp av Markakalenderen støtter du NOAs arbeid med å bevare markagrensen og skogen i Oslo og Akershus. NOA jobber for at alle uten krav om utstyr skal kunne bruke Marka, og for å bevare Marka for fremtidige generasjoner. Gjennom vårt arbeid bidrar vi til at Oslos og Akershus` befolkning får kjennskap til forslag om utbygging og hogst i Marka.

Vi takker for alle bidrag i året som har gått. Særlig takk til alle som har bidratt til NOAs 10 år på Frønsvollen. Frønsvollen er blitt et kjent sted for hyggelig samvær i Nordmarka. Mange har funnet veien til Frønsvollen og gleder seg over "seterlivet" om sommeren og vaflene på høsten. Aktivitetsdagene som arrangeres vår og høst er svært godt likt.

NOA har hatt ekstra fokus på å følge opp hogstmeldinger i år. VI har registrert at hogstmeldinger kommer svært tett opp til dato for gjennomføring av hogst, noe som gir oss og offentlig instanser svært kort tid til å klage på evt. hogster. Oslo og Akershus har i tillegg lite oversikt over hvilke rødlistede arter som finnes i Marka, noe som vi ønsker å gjøre noe med gjennom et utvidet registreringsarbeid.

I år har vårt sykkelprosjekt. Vi har deltatt på mer enn 6 stands og festivaler for å la folk få prøve elsykkel som er et reelt transportalternativ til bil. Vi har i tillegg besøkt en arbeidsplass der de ansatte fikk mulighet til å låne elsykkel gratis i opp til en uke for å se hvordan det er å sykle i egen hverdag. Gjennom denne praktiske erfaringen tror vi mange vil endre sine valg av transportløsninger. Kjenner du en arbeidsplass som kunne være interessert i dette send en mail til: kr@naturvernforbundet.no

Bli gjerne medlem, og delta aktivit i vårt arbeidet!

Priser for året:

1stk 169 kr per stk
2-5stk 159 kr per stk
6-10stk 149 kr pr stk
11-20stk 129 kr pr stk

Kommer du innom Vøienvollen slipper du porto og gebyr. Bestilling sendes til noa@noa.no