Grønn by

Hva slags by vil du ha? Hva er en fornuftig forvaltning av arealene vi har, og hva er bærekraftige svar på utfordringene innenfor klima- og miljøtrusselen?

NOA jobber for en grønn fremtid, både for skogen, fjorden og byen, og ønsker at menneskelig virksomhet skal gå utover klima og artsmangfold i så liten grad som mulig. Med stadig press på grønne lunger, areal og biologisk mangfold i Oslo er det viktig å ivareta naturen i by og tettsted - vi trenger gode løsninger og refleksjoner rundt hva den gode by er for både mennesket og natur.

Derfor har vi startet en egen byøkologisk arbeidsgruppe, og håper på flere engasjerte mennesker som vil bidra til et grønt fokus i hovedstaden!

Ønsker du å delta i vårt arbeid?
Send en mail til noa@noa.no
Eller meld deg inn her

Brekke

BYUTVIKLING I OSLO

Byrådet har kommet med forslag til ny samfunnsdel til kommuneplanen. Den styrer utviklingen for byen i årene som kommer. Her kan du les NOAs innspill i saken.

Dame med sykkel

Prøv elsykkel over hele landet

Du har kanskje truffet en rogalending eller sørlending som også vil prøve elsykkel? Vi har laget en liten oversikt over noen av prøveordningene som finnes der ute.