Arne Nævra. Foto Arne Wilhelmsen

Arne Nævra. Foto Arne Wilhelmsen.

Fullt hus på Litteraturhuset

Arne Nævra fylte Litteraturhusets største sal på en tirsdag kveld. Mange ville være med på skogsopplevelsene. Live kåsseri og bilder i verdensklasse er ikke hverdagskost.

Nævra kåsserte rundt bildene sine. Det var stor steming på Litteraturhuset. Samtalen fortsatte etter foredragets slutt i Litteraturhusets kafe.

Ikke gå glipp av neste mulighet til en kveld med NOA på Litteraturhuset:

Onsdag 30. november kl. 18:00

Er biodrivstoff fra norsk skog et godt klimatiltak? Debattmøte med innledning fra forskere? 30.november kl. 18.00

Image
Image Økt bruk av biodrivstoff fra norsk skog framheves av mange som et viktig tiltak for å redusere bruken av fossil energi. Er dette en riktig vei å gå, eller er vi på ville veier? Ulike synspunkter fremmes fra forskerhold.  Hva er forskningsbasert kunnskap?  I hvilken grad reduseres CO2 utslippene, hva er nettoeffekten? Skygger satsingen på biobrensel for satsing på andre tiltak med mer sikker CO2-effekt? Hva vil effektene være på biologisk mangfold? Hva med effektene for friluftslivet? Vi inviterer til debatt med innledninger fra professor Dag Hessen, Universitetet i Oslo, Erik Framstad, forskningssjef, Norsk institutt for naturforskning, NINA og Rasmus Astrup, forskningssjef, Norsk institutt for bioøkonomi, NIBIO.

Sted Litteraturhuset i Oslo. Wergelandsveien 29

Arrangør: Naturvernforbundet i Oslo og Akershus

Nærmere opplysninger på Litteraturhusets hjemmesider: litteraturhuset.no

Artikkelen ble sist oppdatert: 16.11.2016