Foto: Maria Andersen, NOA

Oktoberhøst.

Høstpust i oktober

NOA våkner etter måneder med nedstengning. Endelig kan vi gjennomføre våre aktiviteter igjen. I høst blir det både Sidesprang i Østmarka (ny spennende rute), familietur til Røverkollen og eventyrskogen rundt på Romsås og høstpust for studenter og unge voksne på Bygdøy.

Søndag 17.oktober skjer det:

Du kan enten oppleve et Sidesprang i Østmarka eller bli med på familietur over Råverkollen og gjennom eventyrskogen rundt Steinbruvann.

Naturvernforbundet Oslo Sør arrangerer Sidesprang med utgangspunkt i Skullerud denne gangen. Nærmere beskrivelse av ruten kommer snart. Vi lover eventyrlige opplevelser og nye stier.

NOA, Naturvernforbundet i Groruddalen og Lillomarkas Venner arrangerer familietur til Røverkollen og eventyrskogen rundt. Det vil bli natur og kulturopplevelser for liten og stor.

Tirsdag 26. oktober innbyr NOA og Kongsgården på Bygdøy til lunsj i det fri. Det blir mat, bål og naturmeditasjon. Naturmeditasjon er et viktig verktøy for å senke skuldrene før eksamen, og kan også gi en mer nærværende tilstedværelse i møte med naturen. Dette igjen kan gi en bredere naturopplevelse og bidra til psykisk velvære. Dette er et nytt og gammelt konsept. NOA har lenge ønsket å bringe frem at friluftslivet og naturen ikke bare gir fysiske, men også psykiske fordeler for oss mennesker, og det er derfor ekstra viktig å ta vare på naturen vår. Dette arrangementet krever påmelding til: Mari.Bjornsrud.Gabrielsen @ norskfolkemuseum.no

Bli med NOA ut i oktober!

Artikkelen ble sist oppdatert: 05.10.2021