Søndag 10.04 kl.12-15

Sidesprang i Kongeskogen

Søndag 10.04arrangerte NOA Sidesprang i Kongeskogen. Konseptet har som hensikt å få turgåere på vei, inn på stinettet i Skogen, gjennom en oppmerket rute for dagen. Inne i skogen møter de engasjerte frivillige som snakker om naturopplevelse og eventyrskog.

Søndag 10.04 var NOA på plass i Kongeskogen på Bygdøy. Halvøya var dekket med de nydligste blåveis og veldig mange hadde lagt søndagsturen sin til Kongeskogen. I alt delte NOA ut over 500 Naturkart til turgåere. Mange lot seg også friste til å ta turen inn i Kongeskogen og oppleve den magiske stitemningen. Kongsgården, 4H og Skogselskapet deltok også på arrangementet. Det var åpning av Naturmøtepunktet Villa Gjøa som lenge har stått stengt, men som 4H nå har bidrat til å gjøre om til en matpakkekafe og naturmøtepunkt.

Naturvernforbundet i Oslo og Akershus ønsker å bidra til å øke naturopplevelsen når du er på tur. Kjenn igjen fuglearter, steintyper eller trær og du kan glede deg over mangfoldet skogene våre har å by på. Bygdøy er unikt med sit rike artsmangfold og sine mange historier. Dersom du ikke fikk Naturkartet Kongeskogen på søndag, har du mulighet til selv å laste ned kartet her.

Artikkelen ble sist oppdatert: 13.04.2016