Om Naturvernforbundet i Lillestrøm

Naturvernforbundet i Lillestrøm er et lokallag av Norges Naturvernforbund, landets eldste natur- og miljøorganisasjon, stiftet 1914. Lokallaget i Lillestrøm kommune ble stiftet i 2020 etter en sammenslåing av lagene i Fet og Skedsmo i forbindelse med kommunesammenslåingen 01.01.2020.

Vi er et aktivt lag med et engasjert styre. Virksomheten er både arrangementer og turer i nærområdet og politisk arbeid. Vi har årlige fugleturer, padleturer og fotturer, som alle annonseres i dagspressen og på nett. Det politiske arbeidet er særlig knyttet til Nitelva, Leira, ravineområder og kamp for grønne lunger.

Lokallaget har lang tradisjon for et variert turprogram gjennom året. Våre tradisjonelle «fuglesangturer» om våren har blitt svært populære. Padletur på Leira og fottur i ravinene er andre faste innslag. Det lokalpolitiske arbeidet er også viktig for oss. Vi bor i en region som for tiden opplever landets kanskje største utbyggingspress. Da er det viktig å fare varsomt fram og ikke glemme de grønne lungene i nærområdet. Vi oppfatter oss selv som naturens talspersoner og tror vi har noe å tilføre lokaldemokratiet. Du er hjertelig velkommen som medlem – på tur, på politisk stand eller som rent støttemedlem!

Meld deg inn her!

Årsmelding for 2017

Protokoll fra årsmøtet 2018

Regnskap for 2017

Årsmelding for 2013

Årsmelding for 2014

Uttalelse til kommuneplan 2015

Artikkelen ble sist oppdatert: 17.05.2020

_DSC1687_1200_v3
2018/2019

Fuglerapport fra ravinene i Skedsmo

Naturvernforbundet i Skedsmo har fått utarbeidet en flott rapport om fuglelivet i ravinene i Skedsmo. Her er det virkelig snakk om stort mangfold på små arealer.