NOA, arrangement, tur, skog

Bilde fra NOA arrangementet Sidespranget 26. oktober 2014. Foto: Øivind Grimmer.

Slik jobber NOA

NOA påvirker politiske prosserer, deler natur og miljøkunnskap, og jobber systematisk for vern av viktige områder i Oslo og Akershus. På disse sidene kan man lese litt om hvordan NOA jobber for natur og miljø.

Blant annet så jobber NOA med høringsuttalelser, samarbeidsprosjekter, utvikling av skolemateriell, og annet. Å jobbe for vern av Marka er meget viktig og vi har en egen skryteliste med områder som har nådd vernestatusen.

Arbeidsprogram for NOA 2017-2018

Dette året ønsker NOA og styrke sitt engasjement for skogen vår gjennom økt vern av kulturlandskap og skogsområder. Vi vil særlig jobbe med Tanum samt større landskapsvernsområder.

Copy 1-1010678

Nordmarka Krokskogen Landskapsvernområde

Fire og år og mange diskusjoner har ført frem til et nytt type verneforslag. Vi ser for et større landskapsvernsområde nord i Nordmarka og på Krokskogen som sikrer restaurering av borealt skogøkosystem, gjennskaper store sammenhengende skogsområder med naturpreg i Marka og samtidig gir rom for produksjon av tettvokst høykvalitetstømmer, basert på fleralderskogbruk.