Sykle, så klart

Prøv elsykkel gratis en uke eller lastesykkel for en dag

Registrer deg på sykle.moveabout.no, hvis du vil prøve elsykkel en uke. ​Dersom du er ansatt hos en "Sykle, så klart"-arbeidsplass, skal du registrere deg med din ansattepost. Passord til innlogging mottar du vanligvis etter en virkedag. Ansatte ved arbeidsplasser prioriteres, andre får tilgang ved ledig kapasitet.

Elsyklene reserves for maksimalt en uke og hentes og leveres hos sykkelbutikkene. Les mer om hvordan din arbeidsplass kan bli med på "Sykle, så klart".

Syklesåklartdame

Bli med!

Vil du at det skal bli enda enklere å velge sykkel? Vil du inspirere flere til å sykle? Vi har forslag til deg som svarer ja!

Received_10158814887670391

Prøv elsykkel en uke

Har du lurt på om elsykkel er noe for deg? Hver uke gir vi noen heldige muligheten til å prøve elsykkel en uke.

Syklesåklartdame

Lån elsykkel og sykle til en perle nær deg

03.07.2017

Sola skinner. Du er lei av å sitte på baken. Da er det fint å kunne hoppe på sykkelen å sykle en tur til en av de mange perlene i Oslo og Akershus. Vi gir deg 10 tips til turer i finværet: Mangler du sykkel? Hver uke gir vi folk i Oslo og Bærum muligheten til å prøve elsykkel ei uke.

SykkeldagSt

Bli med å inspirere til sykling

07.03.2017

Vi lar folk prøve elsykkel og gir tips og triks for eksempel til fine sykkelturer. Ikke minst arbeider vi opp mot skoler og politikere for å gjøre det enklere å sykle.

Renovasjonsetaten

Ansatte ved Oslo Rådhus får nå prøve vinter-el-sykling

07.11.2016

På onsdag 2. november lanserte vi "Sykle, så klart" hos Oslo Rådhus, og på fredag kom snøen! Med vinterdekk på elsyklene kan ansatte ved Rådhuset prøve seg på både vintersykling og elsykkel. Og skal vi tro finansbyråd Robert Steen vil de ansatte som skaffer seg elsykkel, smile enda bredere enn de som kjører Tesla.

Reparer sykkel - vinn elsykkel

10.10.2016

Har du en sykkel som du vil sette i stand? Reparerer du sykkelen din hos Felgen sykkelverksted frem til 1. desember kan du vinne elsykkel eller vinterdekk og langt over 50 andre premier.

Maria sykler

Fly med Scushis elsykler

05.10.2016

”Scushi elsykkel” vil fra i høst låne ut elsykler i opptil ei uke. Slik kan flere få mulighet til å prøve elsykkelsmilet.

Kristin sykler 2

Vi har gitt innspill for bedre sykkeltilretting i Oslo

07.09.2016

Vi ønsker økt satsning på sykkel til glede for miljø og helse. Derfor er vi glade for at Oslo kommune har satt i gang et arbeid med å lage en ny og bedre standard for sykkeltilrettelegging. Vi har anbefalt å senke farten der det er syklister og å bruke nye løsninger som klarer å skille gående, syklende og bilister. Der ikke Oslo kommune kan gjøre endringer på egenhånd, bør de jobbe for at standardene nasjonalt endres.