Høst-el-sykling

Sykle kan man gjøre hele året høst, vinter, vår og sommer.

Hvordan skal du reise til jobb i morgen?

Sykle, så klart!

Vil du prøve elsykkel i din egen hverdag? Som medlem i Naturvernforbundet eller ansatt hos en «Sykle, så klart»-arbeidsplass, får du mulighet til å teste en elsykkel i ei uke.

Har du lyst til å parkere bilen? Kanskje elsykkelen er svaret for deg? Du må tråkke selv, men hjelpemotoren gjør det lekende lett både i oppoverbakker og med tung bagasje. Dersom din arbeidsplass er med på «Sykle, så klart» kan du låne en elsykkel gratis i opp til ei uke gjennom sykle.moveabout.no. På den måten kan du finne ut om elsykkelen dekker dine transportbehov.

Sykkelbutikker:

Vi samarbeider med Scushi ElsykkelBuddy Bikes og Evo Elsykler.

Våre støttespillere:

Sparebankstiftelsen DNB, Oslo kommune, Akershus fylkeskommune, Helsedirektoratet, Bydel Sagene, samt "Sykle, så klart"-arbeidsplassene Renovasjonsetaten og Oslo Rådhus.

Les mer om hvordan du kan bli med på "Sykle, så klart".

Les mer om sykling

Sykkeldame Sykle så klart
Hvordan skal du reise til jobb i morgen?

Sykle, så klart!

Prøvekjøre (42 of 82)
Hverdagsreiser

Derfor er elsykkel bedre enn bil

En elsykkel er en sykkel der en elektrisk motor gjør syklingen enda lettere. På korte distanser kan el-sykkelen være et mye bedre alternativ enn bil.

Renovasjonsetatens ansatte vil sykle

Naturvernforbundet og Renovasjonsetaten vil at flere skal "Sykle, så klart". På torsdag 7. april fikk de ansatte prøve elsykler av alskens slag og treningssyklistens utfordret de smilende el-syklistene til kappløp.