Høst-el-sykling

Sykle kan man gjøre hele året høst, vinter, vår og sommer.

Sykle, så klart

Prøv elsykkel en uke eller lastesykkel en dag

Vil du prøve elsykkel i din egen hverdag? Vi gir innbyggere i Oslo og Akershus muligheten til å prøve elsykkel en uke eller lastesykkelen Packster en dag.

• Er arbeidsplassen din med på "Sykle, så klart?" Registrer deg med ansattepost og reserver elsykkel nå på: sykle.moveabout.no. Les mer om hvordan din arbeidsplass kan bli med på "Sykle, så klart".
  • Er du medlem eller vil du bli medlem? Fyll ut dette skjemaet og du vil få tilsendt innloggingsinformasjon som kan brukes til å prøve elsykkel på sykle.moveabout.no
  • Har du bare lyst til å prøve elsykkel en uke? Hver uke gir vi folk i Oslo og Akershus muligheten til å låne elsykkel for ei uke. Har du lyst til å prøve elsykkel? Fyll ut dette skjemaet!

Sykkelbutikker i Bærum og Oslo:

Vi samarbeider med Scushi ElsykkelBuddy Bikes og Evo Elsykler. Sykkelbutikkene ligger i Oslo og Bærum

Våre støttespillere:

Sparebankstiftelsen DNB, Oslo kommune, Akershus fylkeskommune, Helsedirektoratet, Bydel Sagene, samt "Sykle, så klart"-arbeidsplassene Renovasjonsetaten, Oslo Rådhus, JM, Regnskogsfondet, Framtiden i våre hender, Utviklingsfondet og Statkraft.

Les mer om sykling

Maria sykler

Fly med Scushis elsykler

05.10.2016

”Scushi elsykkel” vil fra i høst låne ut elsykler i opptil ei uke. Slik kan flere få mulighet til å prøve elsykkelsmilet.

Kristin sykler 2

Vi har gitt innspill for bedre sykkeltilretting i Oslo

07.09.2016

Vi ønsker økt satsning på sykkel til glede for miljø og helse. Derfor er vi glade for at Oslo kommune har satt i gang et arbeid med å lage en ny og bedre standard for sykkeltilrettelegging. Vi har anbefalt å senke farten der det er syklister og å bruke nye løsninger som klarer å skille gående, syklende og bilister. Der ikke Oslo kommune kan gjøre endringer på egenhånd, bør de jobbe for at standardene nasjonalt endres.

JM-AnnKristin-lavoppløselig

Hvilken elsykkel passer for deg?

Har du lyst til å begynne å sykle og vet veldig lite om elsykkel og hvilke valgmuligheter du har? Vi har laget en liste med 12 ting å tenke på for deg som vil kjøpe elsykkel.

Ev536

Slik tester du en elsykkel

Vi gir arbeidstakere mulighet til å prøve elsykkel i opp til ei uke gjennom sykle.moveabout.no. Her får du ti tips til hva du bør teste ut.