Høst-el-sykling

Sykle kan man gjøre hele året høst, vinter, vår og sommer.

Hvordan skal du reise til jobb i morgen?

Sykle, så klart!

Vil du prøve elsykkel i din egen hverdag? Som medlem i Naturvernforbundet eller ansatt hos en «Sykle, så klart»-arbeidsplass, får du mulighet til å teste en elsykkel i ei uke.

Har du lyst til å parkere bilen? Kanskje elsykkelen er svaret for deg? Du må tråkke selv, men hjelpemotoren gjør det lekende lett både i oppoverbakker og med tung bagasje. Dersom din arbeidsplass er med på «Sykle, så klart» kan du låne en elsykkel gratis i opp til ei uke gjennom sykle.moveabout.no. På den måten kan du finne ut om elsykkelen dekker dine transportbehov.

Sykkelbutikker:

Vi samarbeider med Scushi ElsykkelBuddy Bikes og Evo Elsykler.

Våre støttespillere:

Sparebankstiftelsen DNB, Oslo kommune, Akershus fylkeskommune, Helsedirektoratet, Bydel Sagene, samt "Sykle, så klart"-arbeidsplassene Renovasjonsetaten og Oslo Rådhus.

Les mer om hvordan du kan bli med på "Sykle, så klart".

Les mer om sykling

Maria sykler

Fly med Scushis elsykler

05.10.2016

”Scushi elsykkel” vil fra i høst låne ut elsykler i opptil ei uke. Slik kan flere få mulighet til å prøve elsykkelsmilet.

Kristin sykler 2

Vi har gitt innspill for bedre sykkeltilretting i Oslo

07.09.2016

Vi ønsker økt satsning på sykkel til glede for miljø og helse. Derfor er vi glade for at Oslo kommune har satt i gang et arbeid med å lage en ny og bedre standard for sykkeltilrettelegging. Vi har anbefalt å senke farten der det er syklister og å bruke nye løsninger som klarer å skille gående, syklende og bilister. Der ikke Oslo kommune kan gjøre endringer på egenhånd, bør de jobbe for at standardene nasjonalt endres.

Ev536

Slik tester du en elsykkel

Vi gir arbeidstakere mulighet til å prøve elsykkel i opp til ei uke gjennom sykle.moveabout.no. Her får du ti tips til hva du bør teste ut.