Sykle, så klart

Prøv elsykkel gratis en uke eller lastesykkel for en dag

Registrer deg på sykle.moveabout.no, hvis du vil prøve elsykkel en uke. ​Dersom du er ansatt hos en "Sykle, så klart"-arbeidsplass, skal du registrere deg med din ansattepost. Passord til innlogging mottar du vanligvis etter en virkedag. Ansatte ved arbeidsplasser prioriteres, andre får tilgang ved ledig kapasitet.

Elsyklene reserves for maksimalt en uke og hentes og leveres hos sykkelbutikkene. Les mer om hvordan din arbeidsplass kan bli med på "Sykle, så klart".

Syklesåklartdame

Bli med!

Vil du at det skal bli enda enklere å velge sykkel? Vil du inspirere flere til å sykle? Vi har forslag til deg som svarer ja!

Received_10158814887670391

Prøv elsykkel en uke

Har du lurt på om elsykkel er noe for deg? Hver uke gir vi noen heldige muligheten til å prøve elsykkel en uke.

Reparer sykkel - vinn elsykkel

10.10.2016

Har du en sykkel som du vil sette i stand? Reparerer du sykkelen din hos Felgen sykkelverksted frem til 1. desember kan du vinne elsykkel eller vinterdekk og langt over 50 andre premier.

Maria sykler

Fly med Scushis elsykler

05.10.2016

”Scushi elsykkel” vil fra i høst låne ut elsykler i opptil ei uke. Slik kan flere få mulighet til å prøve elsykkelsmilet.

Kristin sykler 2

Vi har gitt innspill for bedre sykkeltilretting i Oslo

07.09.2016

Vi ønsker økt satsning på sykkel til glede for miljø og helse. Derfor er vi glade for at Oslo kommune har satt i gang et arbeid med å lage en ny og bedre standard for sykkeltilrettelegging. Vi har anbefalt å senke farten der det er syklister og å bruke nye løsninger som klarer å skille gående, syklende og bilister. Der ikke Oslo kommune kan gjøre endringer på egenhånd, bør de jobbe for at standardene nasjonalt endres.

JM-AnnKristin-lavoppløselig

Hvilken elsykkel passer for deg?

Har du lyst til å begynne å sykle og vet veldig lite om elsykkel og hvilke valgmuligheter du har? Vi har laget en liste med 12 ting å tenke på for deg som vil kjøpe elsykkel.

Ev536

Slik tester du en elsykkel

Vi gir arbeidstakere mulighet til å prøve elsykkel i opp til ei uke gjennom sykle.moveabout.no. Her får du ti tips til hva du bør teste ut.

Prøvekjøre (42 of 82)
Hverdagsreiser

Derfor er elsykkel bedre enn bil

En elsykkel er en sykkel der en elektrisk motor gjør syklingen enda lettere. På korte distanser kan el-sykkelen være et mye bedre alternativ enn bil.