Faghelg fremmede bartrær i nord -Her spredning av lutzgran i nærheten av plantefelt

Vi kartlegger Pøbelgran

02.11.2015 | Sist oppdatert: 02.11.2015

Sitkagran, lutzgran og pøbelgran, Naturvernforbundet i Vesterålen gjør en kjempe jobb med å kartlegge spredning av den omdiskuterte lutzgrana. "Vi håper at myndighetene ikke vil gi tillatelser til å plante ut lutzgran før man har kunnskap om denne arten hører til på svartelista eller ei, sier Jan Hatløy, leder i Naturvernforbundet i Vesterålen.

Pøbelgran
skogseminar 13-14 september

"Pøbelgran i Nord"

04.09.2014 | Sist oppdatert: 04.09.2014

Fremmede treslag plantes i stor stil i norsk natur, men hva er konsekvensene av dette? Helga den 13-14 september kan du bli med på seminar om fremmede bartrær og lære mer om utfordringene ved planting av lutzgran og andre fremmede treslag i den sårbare naturen langs kysten i Nord. Her vil du også lære artsbestemmelse av fremmede treslag, og få innføring i kartlegging i felt. Programmet ligger vedlagt. Seminaret arrangeres av Naturvernforbundet, Norsk Botanisk Forening og WWF-Norge.

Andstadblåheia
brev til NVE

Aksjonsgruppen blir ikke hørt!

10.10.2012 | Sist oppdatert: 11.10.2012

Klage på vedtak om avvisning av klage på vedtak om konsesjon gitt Vesterålskraft Vind AS om bygging av Åndstadblåheia vindkraftverk